اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041060785381

روزیکشنبه برای نخستین بار عرضه می شود

تامین مالی ساختمان‌سازی با اوراق رهنی بانک مسکن

کد: 1395041060785381

http://j.mp/291Wj5t

، تهران , (اخبار رسمی): مرحله نخست اوراق رهنی بانک مسکن روز یکشنبه 13 تیرماه در بازار فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود.

تامین مالی ساختمان‌سازی با اوراق رهنی بانک مسکن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، انتشار اوراق رهنی بانک مسکن با هدف واگذاری تسهیلات فروش اقساطی بانک مسکن به نهاد واسط به‌منظور تامین مالی برای اعطای تسهیلات جدید از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران انجام می‌شود.

مبلغ کل اوراق 3 هزار میلیارد ریال به صورت 2 ساله با نرخ 18.5 درصد بوده و سود آن به صورت سه ماه یکبار پرداخت می‌شود؛ علاوه بر این، شرکت‌ تأمین بانک مسکن به عنوان بازارگردان و متعهد پذیره نویسی، بانک مسکن به عنوان ضامن و کارگزاری بانک مسکن به عنوان عامل فروش این اوراق معرفی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مطالبات رهنی مبنای این اوراق مربوط به بیش از 49 هزار پرونده تسهیلات فروش اقساطی خرید مسکن با 144 قسط و نرخ 13 تا 15 درصد است. میانگین مبلغ تسهیلات بیش از 205 میلیون ریال بوده و متوسط نسبت مبلغ تسهیلات به ارزش وثیقه، 20 درصد است. همچنین مبلغ اقساط تسهیلات از 850 هزار تا 7 میلیون و 531 هزار تعیین شده است.

همچنین، بازارگردانی اوراق «رهن9704» مبتنی بر حراج با دامنه نوسان روزانه 10 درصد بوده و عرضه آن به صورت حراج تک قیمتی است ضمن آنکه تمامی دارایی‌های پشتوانه مطالبات رهنی، در زمان انتقال این مطالبات به میزان 120 درصد تسهیلات یا اعیان (هر کدام کمتر باشد) تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فرابورس ایران

تأسیس و راه اندازی بازارهای خارج از بورس در قانون بازار اوراق بهادار (مصوب 1/9/1384) پیش بینی شده است و بر اساس بند 8 از ماده یک قانون بازار اوراق بهادار، بازار خارج از بورس، بازاری در قالب شبکه ارتباط الکترونیک یا غیر الکترونیک برای معاملات اوراق بهادار بر پایه مذاکره، معرفی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه