اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041361815501

مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان خبر داد

ایجاد خط اعتبار ارزی برای صادرکنندگان سیمان

کد: 1395041361815501

http://j.mp/2996vsX

، تهران , (اخبار رسمی): مرتضی لطفی گفت: تبیین استراتژی و ارائه برنامه تولید و توزیع سیمان برای بازارهای داخلی، منطقه ای و فرا منطقه ای نیازمند ابزارهای تامین بازار بوده و باید به آن اهتمام شود.

مرتضی لطفی مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی خانه معدن ایران، مرتضی لطفی مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان با مد نظر قرار دادن جلسه  روز پنج شنبه معاون اول رییس جمهور که  با محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت سیمان  برگزار شد، اعلام کرد: با توجه به رکود و رشد منفی اقتصادی طی سال های گذشته و کاهش ساخت و سازها در کشور و محدودیت در پروژه های عمرانی، صنعت سیمان با چالش مواجه شده است و بر این اساس انجمن صنفی سیمان تقاضا کرد تا جلسه ای با حضور مسئولین برای رسیدگی به این معضل تشکیل شود.

وی با اشاره به کاهش تقاضا برای این محصول از سال 92 تا امروز افزود: سیاست دولت یازدهم حمایت از بخش خصوصی و نهادهای صنفی است که بر این اساس مقرر شد کارگروهی در ستاد اقتصادی برای عبور از بحران صنعت سیمان تشکیل شود.

مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان با بیان اینکه صنعت سیمان صنعتی پیشران در کشور است گفت: در جلسه روز پنج شنبه گزارشی از وضعیت کنونی سیمان از سوی رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان به معاون اول رییس جمهور ارائه شد.

لطفی خاطر نشان کرد: در این نشست آقای جهانگیری، معاون اول رییس جمهور دستورداد تا خط اعتباری 5 میلیون تنی از طریق فروش سیمان به وزارت مسکن برای پروژه های این وزارتخانه ایجاد شود، همچنین با توجه به مشکل نقدینگی تولید کنندگان سیمان وزیر صنعت با هماهنگی بانک مرکزی 1 سال استمهال در بازپرداخت تسهیلات پرداختی را پیگیری کند و خط اعتبار ارزی از صندوق توسعه برای صادرکنندگان سیمان نیز ایجاد شود تا صادرکنندگان از محل این اعتبار بتوانند ظرفیت سازی کنند.

وی در خاتمه گفت: تبیین استراتژی و ارائه برنامه تولید و توزیع سیمان برای بازارهای داخلی ، منطقه ای و فرا منطقه ای نیازمند ابزارهای تامین بازار بوده و باید به آن اهتمام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه معدن ایران

در اواخر سال 1381 گروهی از نخبگان و متخصصان در بخش معدن که دغدغه نابسامانی اوضاع معادن و ذخائر زیرزمینی را در دل داشتند، گردهم آمدند در راستای هماهنگی و ارتقاء سطح عملیات معدنی، صنایع معدنی و تجارت جهانی مواد معدنی کشور، بند "ک" از ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران را تحقق بخشند و سازمانی را تحت شماره 163 در اتاق بازرگانی به ثبت برسانند موسوم به‌: خانه معدن ایران.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید