اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050772525501

معاون معدنی خانه صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد

معادن شن و ماسه درگیر رکود و تعطیلی

کد: 1395050772525501

http://goo.gl/bW5jJH

، تهران , (اخبار رسمی): پناهی زاده گفت: درحال‌حاضر به دلیل رکود ساخت‌وساز در کشور میزان تقاضا برای شن و ماسه کاهش یافته و این موضوع تعطیلی بسیاری از این معادن را به همراه داشته است .

معادن شن و ماسه درگیر رکود و تعطیلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از خانه معدن ایران، بیژن پناهی زاده معاون معدنی خانه صنعت،معدن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه معادن شن و ماسه در هر استانی می‌تواند نیاز منطقه را تامین کند، اظهار کرد: این محصول به دلیل ارزش پایین و نیاز به هزینه بالای حمل‌ونقل امکان صادر به استان‌های دورتر را ندارند از این رو دیده می‌شود این معادن در استان‌هایی همچون تهران که بیشترین میزان ساخت‌وساز مسکن را دارند راه‌اندازی می‌شوند حال در چنین شرایطی که رکود در بازار ساخت‌وساز وجود دارد امکان عرضه در مناطق دیگری وجود ندارد زیرا صرفه اقتصادی ندارد.

رییس خانه صنعت،معدن وتجارت خوزستان با تاکید بر اینکه فرآوری محصولات معدنی کم ارزش می‌تواند عاملی برای بالابردن ارزش افزوده و صرفه اقتصادی تولید باشد، افزود: با توجه به اینکه معادن شن و ماسه کشور به دلیل رکود یا فعالیت خود را کاهش داده‌اند یا تعطیل شده‌اند باید از ایجاد واحدهای فرآوری در این معادن حمایت کرد به گونه‌ای که در معادن شن و ماسه تولید آسفالت و... می‌تواند مانع تعطیلی این معادن شود.

پناهی زاده با بیان اینکه این معادن نیاز به نقدینگی زیادی ندارند، تصریح کرد: در بسیاری از معادن کشور با کمترین هزینه ضمن اشتغالزایی به تولید ناخالص داخلی کشور کمک می‌کنند این موضوع در شرایطی که بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل کمبود نقدینگی نمی‌توانند با صدرصد ظرفیت تولید کنند اهمیت بالایی دارد. چراکه ایجاد رونق با تکیه بر منابع داخلی کشور مانع از خروج ارز از کشور می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه معدن ایران

در اواخر سال 1381 گروهی از نخبگان و متخصصان در بخش معدن که دغدغه نابسامانی اوضاع معادن و ذخائر زیرزمینی را در دل داشتند، گردهم آمدند در راستای هماهنگی و ارتقاء سطح عملیات معدنی، صنایع معدنی و تجارت جهانی مواد معدنی کشور، بند "ک" از ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران را تحقق بخشند و سازمانی را تحت شماره 163 در اتاق بازرگانی به ثبت برسانند موسوم به‌: خانه معدن ایران.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید