اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041963485500

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو اعلام کرد

راه اندازی پالایشگاه پلاسما توسط شرکت آلمانی در ایران

کد: 1395041963485500

http://goo.gl/lvcyrV

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفت: با راه اندازی این پالایشگاه که با همکاری یکی از شرکت های بخش خصوصی انجام شد؛ سالانه 150 تا 160 میلیون یورو صرفه جویی ارزی می شود.

ناصر ریاحی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران، شرکت آلمانی بی یو تست به عنوان یکی از مهم ترین شرکت های دارویی جهان در حوزه پلاسما با همکاری شرکت ایرانی درمان آرا نختسین پالایشگاه پلاسما خون در خاورمیانه و شرق مدیترانه را در ایران راه اندازی می کند. قرار داد اجرای این پروژه قرار است تا چند روز آینده در تهران با حضور نمایندگان دو کشور به امضا برسد.

به همین منظور ناصر ریاحی مدیرعامل شرکت درمان آرا و رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اعلام این خبر، گفت: راه اندازی پالایشگاه پلاسما در کشور از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و تنها 9 کشور جهان درحال حاضر از تکنولوژی روز پالایشگاه های پلاسما بهره می برند که شامل آمریکا و 8 کشور اروپایی دیگر هستند.

 رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو  افزود: البته دو کشور چین و کره هم پالایشگاه های پلاسما دارند ولی تکنولوژیشان به روز نیست و حالا با راه اندازی این پالایشگاه در کشور اتفاق مهمی رخ خواهد داد و ایران به قطب این ماجرا در خاورمیانه و شرق مدیترانه تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری هایی با شرکت آلمانی بی یو تست از 12 سال پیش آغاز شده است ولی به دلیل تحریم های اقتصادی پیش از این امکان گسترش همکاری ها به وجود نیامد، یادآور شد: این شرکت آلمانی یکی از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های جهان در حوزه داروهای مشتق از پالاسماست که پیش از این هم قرار بود در ایران پالایشگاه پلاسما راه اندازی کند ولی به دلیل تحریم ها این مهم تحقق پیدا نکرد و حالا همه شرایط برای این کار مهیا شده است.

به گفته ریاحی قرار است این پالایشگاه با سرمایه گذاری مشترک آلمانی و شرکت ایران راه اندازی شود و او ارزش این قرار داد را حدود 200 میلیون دلار یا حدود هزار میلیارد تومان اعلام می کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران که رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو است درباره اهمیت راه اندازی این پالایشگاه در کشور اعلام کرد: هم اکنون داروهای مشتق از پالاسمای خون به کشور وارد می شود و سالانه حدود 150 تا 160 میلیون  یورو برای این کار هزینه انجام می شود که در واقع 20 درصد واردات دارویی کشور به این بخش اختصاص دارد و اکنون با راه اندازی پالایشگاه ما در این زمینه صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد:در نظر داشته باشید که کشور ما از نظر پلاسما دچار کمبود نست بلکه تا پیش از این مشکل اصلی امکانات و نبود تکنولوژی پالایشگاه بود که با راه اندازی آن به خودکفایی در این زمینه خواهیم رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ