اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951215241585500

رئیس انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی:

بهینه‌سازی مصرف انرژی در اولویت‌های دولت نیست

کد: 13951215241585500

https://goo.gl/0z4Z15

، تهران , (اخبار رسمی): ایران می‌تواند از محل بهینه‌سازی مصرف انرژی 30 تا40 میلیارد دلار درآمد در سال کسب کند.

بهینه‌سازی مصرف انرژی در اولویت‌های دولت نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی تهران، براساس پیمان کیوتو بهینه‌سازی مصرف انرژی و جلوگیری از افزایش تولید کربن در کشورها به‌ویژه کشورهای صنعتی در اولویت قرارگرفته است. کشورهای متعهد به کیوتو باید تولید گازهای گلخانه‌ای و کربن را به پایین‌ترین سطح ممکن برسانند. قرار است ایران در سال‌های آینده به کشورهای عضو پیمان کیوتو بپیوندد اما به نظر نمی‌رسد بهینه‌سازی مصرف انرژی برای دولت ایران در اولویت قرارگرفته باشد.

آرش نجفی، رئیس انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی درباره اقدامات دولت درزمینهٔ بهینه‌سازی مصرف انرژی در سال 95 گفت: اقدامات دولت در این زمینه دو بخش را دربرمی گیرد. بخش اول مسئله توزیع سوخت استاندارد است. در این زمینه دولت یازدهم عملکرد بهتری از دولت دهم و نهم داشته است.

نجفی با اشاره به اینکه سوخت بهتر و باکیفیت بالاتری را در یک سال گذشته توزیع کردیم گفت: توزیع سوخت باکیفیت استاندارد در کشور را مرهون تلاش‌های سازمان حفاظت از محیط‌زیست هستیم.

رئیس انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت:  درزمینهٔ بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌طورکلی  توفیقی نداشتیم. اراده جدی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور وجود ندارد. حرف‌ها و شعارهای خوبی در این زمینه مطرح است اما در سال 95 قدمی در این راه برداشته نشده است.

نجفی با اشاره به اینکه مجموعه ادعاهای مطرح‌شده در این زمینه به فرایند سازی نمی‌رسد و یا فرایندها معقول نیست ادامه داد: توجه به بهینه‌سازی مصرف انرژی چه در سال جاری و چه در سال 96 یک مسئله مدیریتی است. مدیران اگر باور به بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته باشند می‌توان به بهبود این زمینه در سال آینده امیدوار بود.

رئیس انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصاد کشور که می‌تواند به اشتغال‌زایی و درآمد بیشتر منجر شود، و نتیجه مهمی مثل کاهش آلایندگی را در پی داشته باشد، بهینه‌سازی مصرف انرژی است اما هیچ سرمایه‌گذاری جدی از سوی دولت در این زمینه انجام‌نشده است.  

نجفی در ادامه با اشاره به اینکه ایران می‌تواند از محل بهینه‌سازی مصرف انرژی 30 تا40 میلیارد دلار درآمد در سال کسب کند گفت: به نظر می‌رسد این ظرفیت از درآمدزایی برای در اولویت قرار دادن بهینه‌سازی مصرف انرژی انگیزه مناسبی باشد اما هم چنان بهینه‌سازی در اولویت‌های دولت نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]