اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951211240755500

یواخیم روگال، رئیس هیات مدیره بنیاد بوش:

فرصت‌های زیادی با لغو تحریم‌ برای همکاری ایجاد شد

کد: 13951211240755500

https://goo.gl/i76aDK

، تهران , (اخبار رسمی): به گفته رئیس هیات مدیره بنیاد بوش ایران کشوری با پتانسیل‌های بالاست و برای همکاری با آلمان می‌تواند شریک مناسبی باشد.

فرصت‌های زیادی با لغو تحریم‌ برای همکاری ایجاد شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی تهران،  نشست هم‌اندیشی و هم‌فکری فعالان بخش خصوصی و پژوهشگران علمی و مدرسان دانشگاه از بنیاد بوش آلمان روز گذشته در اتاق تهران برگزار شد. آلمانی‌ها که در قالب یک هیات 10 نفره برای تحقیقات و آشنایی بیشتر به ایران سفر کرده اند به مدت سه روز در ایران حضور خواهند داشت و از دانشگاه‌های ایران بازدید خواهند کرد. این هیات به سرپرستی یواخیم روگال، رئیس هیات مدیره بنیاد بوش به ایران آمده است و به دلیل اینکه تنها برای تحقیقات به ایران سفر کرده در رابطه با جزییات همکاری این دو کشور اظهارنظری نکرد. گفت‌وگوی یواخیم روگال را در ادامه می‌خوانید:

هدف اصلی شما برای سفر به ایران چیست؟

این‌یک سفر تحقیقاتی است که بتوانیم بیشتر راجع به ایران بدانیم و بشناسیم. بعد از برداشته شدن تحریم‌ها در ایران فرصت‌های زیادی برای همکاری ایجادشده است که ما خیلی با آن‌ها آشنا نیستیم. اما پتانسیل‌های زیادی را در این کشور می‌بینیم که پس از بازگشتمان به آلمان، برنامه‌ریزی‌های همکاری در آینده را بررسی خواهیم کرد.

ارزیابی شما از پتانسیل های ایران چیست؟ به نظرتان ایران چه کشوری برای سرمایه‌گذاری است؟

منابع ایران و آلمان بسیار شگفت‌انگیز است و ما به دنبال یک همراه و شریک می‌گردیم. در حال حاضر توانستیم ایده‌ها و افراد زیادی را در ایران پیدا کنیم. خوشحالیم که به ایران آمدیم و می‌خواهیم بهترین استفاده را از این سفرمان داشته باشیم.

زمینه های همکاری ایران و بنیاد بوش چه زمینه های می تواند باشد؟

ما در زمینه‌ها علم، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی به دنبال همکاری هستیم.

آیا مشکلاتی در زمینه ارتباط گرفتن با ایران پیش‌آمده است؟

حقیقتاً هنوز شرایط ایران را درست نمی‌دانیم و این سفر، سفری تحقیقاتی است. فقط می‌خواهیم که از ایران یاد بگیریم و فعالیت‌های خود را تکمیل کنیم.

به نظر شما سیاست‌های ترامپ چه تاثیراتی در رابطه ایران و اروپا می‌گذارد؟

فکر می‌کنم ما می‌توانیم از سیاست‌های آمریکا سود ببریم و به نفع ما باشد. چون دیگر افراد برای کار و درس به آمریکا سفر نمی‌کنند و در عوض به اروپا و یا آلمان سفر می‌کنند. این اتفاق به نفع ما و به ضرر آمریکا است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]