اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951216242095500

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران:

زیرساخت‌های کشور برای سفر نوروزی آماده نیست

کد: 13951216242095500

https://goo.gl/zqVVq4

، تهران , (اخبار رسمی): دولت، مجلس و دستگاه های حاکمیتی برای سامان دهی تعطیلات در کشور و پخش آن در طول سال باید برنامه ریزی کنند.

زیرساخت‌های کشور برای سفر نوروزی آماده نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی تهران، علیرضا خائف نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران در آستانه سال نو و شروع سفرهای نوروزی می گوید تجربه سال های گذشته نشان می دهد که کشور برای چندین میلیون مسافر نوروزی زیرساخت های لازم را ندارد و آماده نیست.

وی ادامه داد: باوجود اینکه در سال های گذشته شاهد تلاش بسیار زیادی دولت، نیروهای امدادی و به خصوص پلیس و... بوده ایم و هرسال طرح های نوروزی به اجرا درآمده است و البته شرایط نسبت به قبل بهتر شده ولی هنوز شاهد مدیریت اصولی تعطیلات نیستیم و کشور نیز زیرساخت های مناسب را برای چندین میلیون مسافری که به یکباره سفر می روند را ندارد.

او با اشاره به اینکه اصولا مدیریت در کشور ما مدیریت بحران است نه مدیریت برنامه ریزی، افزود: این یک واقعیت است که وقتی میزان تعطیلات از حدی افرایش پیدا می کند عملا مدیریت آن سخت می شود، شما در نظر داشته باشید که در هیچ کشوری به یک باره دو هفته همه چیز تعطیل نمی شود و مردم بیشتر سفرهایشان را در این روزها برنامه ریزی نمی کنند بلکه تعطیلات در طول سال تقسیم شده و به همین دلیل مدیریت آن نیز راحت تر و اصولی تر است، شما وقتی با چندین میلیون مسافر در یک دوره مشخص طرف هستید حتما با کمبود زیرساخت و امکانات رو به رو می شوید ولی اگر همین تعطیلات در طول سال پخش شود توان مدیریتی و خدماتی بهتری نیز خواهید داشت.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ما در ایران شاهد پیچیدگی های سفرهای مردم هم هستیم، ادامه داد: ما در کشورما با تنوع بسیار زیاد سبک سفرها نیز رو به رو هستیم که این هم مدیریت سفرهای نوروزی را سخت تر کرده است، برای مثال شما هرسال در نوروز تعداد بسیار زیادی از مسافران را می بینید که در گوشه، گوشه شهرها چادر می زنند، گروه های دیگری را می بینید که در خانه اقوام ساکن می شوند، مسافران دیگری هستند که به اقامتگاه های موقتی که در مدارس و... راه اندازی می شود می روند و... که مدیریت یک پارچه همه این ها نیز هماهنگی های بسیار زیاد است.

خائف درادامه به ضربه های اقتصادی تعطیلات عید نیز اشاره و تصریح کرد: ما درعمل شاهدیم که از نیمه های اسفند تا اواخر فرودین کشور به دلیل تعطیلات نوروزی عملا تعطیل می شود و اقتصاد کشور و تولید و... به رکود فرو می رود نکته ای که هر سال آسیب های بسیاری به اقتصاد ایران وارد می کند و از یک نقطه ای باید حاکمیت جلوی آن را بگیرد.

او با بیان اینکه باید تعطیلات نوروزی در کشورما مدیریت شود، خاطرنشان کرد: سامان دهی تعطیلات نوروزی و پخش شدن تعطیلات در طول سال یک ضرورت در کشور است که آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته ولی باید برای جلوگیری از ضربه های اقتصادی، اجتماعی و... آن یک کمیته با حضور تمام بخش های تصمیم گیر ( دولت، مجلس و...) تشکیل شود و اقدامات قانونی برای سامان دهی تعطیلات صورت گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی