اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042063895500

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان:

مسکن باید بازار خودش را پیدا کند

کد: 1395042063895500

http://goo.gl/uGxWD3

، تهران , (اخبار رسمی): علی‌رضا سرحدی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان صنعت ساختمان درباره این قانون گفت: معمولا این قانون ها دست و پا گیر است. دولت باید اجازه دهد تا بازار خودش را پیدا کند،

مسکن باید بازار خودش را پیدا کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی تهران وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور اجرای تبصره 23 قانون پیش فروش ساختمان و نظارت مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها را برای اجرای کامل مواد 21 و 23 قانون پیش فروش ساختمان ابلاغ کرد.

به گفته سرحدی، تمام این کارها برای آن است که رونق بازار مسکن رخ دهد، اما با این اقدامات به این روش رخ نمی دهد.

او ادامه داد: زمانی که رونق اقتصادی رخ دهد، مسکن هم رونق می گیرد. اما تا زمانی که پول وارد اقتصاد نشود، با مسایلی مانند وام ها و قوانینی مثل پیش فروش، مشکل حل نخواهد شد. به عبارتی این اقدامات راه حل هایی مقطعی هستند.

سرحدی همچنین تاکید کرد: یکسری تلاش ها وجود دارد اما به ریشه و اصل قضیه توجه ندارد. باید علت و ریشه بحران مسکن را پیدا کنیم. الان پیش فروش هم آزاد شد، اما ساخت و ساز آنقدر صرف ندارد تا کسی ساخت و ساز انجام دهد. این پیش فروش زمانی خوب بود که بازار رونق داشت. البته زمانی که بازار رونق داشته باشد، مردم خودشان پیش فروش را انجام می دادند و نیازی به قانون نداشتند، البته ناگفته نماند که در آن حالت، طبیعتا کلاهبرداری هایی هم رخ می داد. اما اینکه گفته شود با این قانون، چرخ مسکن می چرخد، چینین موضوعی رخ نمی دهد.

او همچنین درباره پیش بینی هایی که گفته می شود، سال 97، سال خروج از رکود بازار مسکن است، گفت: باید دید این سال را بر چه مبنایی می گویند. در واقع باید پول وارد کشور شود. باید راه حلی داده شود که پول وارد کشور و بعد به بخش مسکن هدایت شود. حالا که سود بانکی کم شده است، گفته می شود، پول وارد بازار می شود. اما اگر مسکن رونق داشته باشد، پول وارد مسکن می شود، در شرایط فعلی مسکن این جذابیت ندارد. به همین دلیل احتمالا این پول وارد بازار طلا و ارز می شود. بازار مسکن هنوز تکان نخورده است. رونق مسکن به بخش های دیگر اقتصاد بستگی دارد، این مساله هم به تعامل به دنیا وابسته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ