تهدید بازار داخل با ورود محصول بی کیفیت ترک

کد: 1395042064095569

http://j.mp/29A9xKK

، تهران , (اخبار رسمی): به نظر می رسد شبکه ای وجود دارد که می تواند کالا را از بورس خریداری کرده و سپس آن را به تولیدکنندگان داخلی به قیمت بالا بفروشد.

تهدید بازار داخل با ورود محصول بی کیفیت ترک

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع پروفیل  یو پی وی سی، محسن آذری پور ماسوله عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن صنایع پروفیل یو.پی.وی.سی در و پنجره ایران، با بیان اینکه 60 درصد نیاز داخل به یو.پی.وی.سی توسط اعضای انجمن تامین می شود، گفت: مابقی نیاز داخلی توسط واردات محصولات بی کیفیت ترک تامین می شود که این موضوع یک تهدید جدی برای تولید داخلی محسوب می شود.
وی افزود: تا قبل از سال 92 که نیاز مسکن کشور سالانه 800 هزار تا یک میلیون واحد جدید بود، حدود 100 هزار تن پروفیل مورد نیاز این بازار بوده است، اما از آن سال به بعد با توجه به رکود در تولید ساختمان، نیاز داخلی به حدود 50 تا 60 هزار تن در سال رسید که اعضای این انجمن حدود 60 درصد این نیاز را تامین می کنند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: ظرف دو ماه گذشته ظرفیت چهار برابری برای واحدهای مستقر در مناطق آزاد ایجاد شده است و این برای همه تولیدکنندگان جای سئوال است که چگونه این واحدها اقدام به خرید از بورس کالا می کنند اما هیچگاه این محصولات خریداری شده به مناطق آزاد ارسال نمی شوند.
او سپس تصریح کرد: اکنون به نظر می رسد شبکه ای وجود دارد که می تواند کالا را از بورس خریداری کرده و سپس آن را به تولیدکنندگان داخلی به قیمت بالا بفروشد.
وی اضافه کرد: قیمت پی.وی.سی در سال گذشته در حدود 2450 تومان در هر کیلو بود که امسال به 3400 تومان رسید که با احتساب 9 درصد ارزش افزوده به 3700 تومان رسید.
این عضو هیات مدیره انجمن صنایع پروفیل یو.پی.وی.سی سپس این پیشنهاد را مطرح ساخت تا برای صدور پروانه فعالیت برای هر واحدی به انجمن مراجعه شود ضمن اینکه در ستاد تنظیم بازار نیز از انجمن دعوت به عمل آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنایع پروفیل یوپی وی سی در و پنجره ایران

انجمن صنایع پروفیل یوپی وی سی در و پنجره ایران به منظور حفظ منافع تولید کنندگان صنعتی پروفیل در و پنجره های یو پی وی سی و همچنین ساماندهی تولید و صادرات کالا و خدمات در امور مربوط و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکانات بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در اینگونه موارد و دفاع از منافع مشروع اشخاص حقیقی و حقوقی عضو انجمن صنایع پروفیل یو پی وی سی در و پنجره ایران به استناد بند(ک) ماده 5 قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران این انجمن تشکیل شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید