اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042264875500

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

ارز ماه آینده تک‌نرخی می‌شود

کد: 1395042264875500

http://goo.gl/vNby9Q

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود که ارز از اوایل ماه آینده تک‌نرخی شود و امیدواریم که در مرحله بعد نیز شرایط برای واقعی شدن آن فراهم شود.

ارز ماه آینده تک‌نرخی می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی تهران، مسعود خوانساری امروز در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: کمبود تقاضا همچنان در بازار وجود دارد و تا زمانی که تقاضا در بازار کشور تحریک نشود چرخهای صنعت به چرخش در نمی‌آید.

وی افزود: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته کمتر از یک درصد بوده است اما رشد صنعت منفی 0.2 درصد است ضمن اینکه بر اساس آمار سه ماهه نخست سال جاری صادرات با کاهش 13 درصدی و واردات با کاهش 5 درصدی روبرو بوده است که این کاهش واردات در بخش کالاهای واسطه‌ای است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در سال 95 رشد اقتصادی به 4 درصد خواهد رسید اما برای رشد صنعت همچنان مشکلاتی خواهیم داشت. با توجه به کاهش نرخ رشد تورم و درآمد سرانه افراد در عمل تقاضا برای خرید تحریک نشده است.

خوانساری یادآور شد: سرمایه‌گذاری خارجی یکی از رهکارهای اصلی تقاضا می‌تواند باشد اما به دلیل برخی از مشکلات نمی‌توانیم سرمایه‌های خارجی زیاد جذب کنیم. همچنین تسهیلات بانکی برای رشد صنعت کافی نیست.

وی ادامه داد: برای تحریک تقاضا تنها دو راه باقی مانده است که باید به کاهش فشار مالیاتی و بیمه اشاره کنیم و همچنین اعتبار لازم را از طریق یکسان‌سازی نرخ ارز تزریق کنیم.

خوانساری گفت: دولت باید بدهی خود را به پیمانکاران و صنایع پرداخت کند تا مشکلات آنها حل شود.

وی با اشاره به پرداخت یارانه‌های زیاد به انرژی در کشور گفت: روزانه 100 میلیون لیتر گازوئیل در کشور مصرف می‌شود و برای آن 120 میلیارد تومان یارانه باید پرداخت شود و در صورتی که این یارانه به تولید بیاید معجزه می‌کند.

وی گفت: قرار بود با افزایش قیمت انرژی صرفه‌جوییهای انجام شده به بخش تولید تزریق شود که این اتفاق نیفتاده است.

خوانساری با ابراز نگرانی از تشدید بیکاری جوانان در کشور گفت: بیکاری خود یک آتش زیرخاکستر است اما دولت فکر می‌کند که با جلوگیری از افزایش قیمت سوخت جلوی نارضایتی‌های مردم را می‌گیرد اما بیکاری خود خطرات بیشتری از نارضایتی حاصل از انرژی دارد.

وی تاکید کرد: دولت باید  شرایط تک نرخی شدن ارز را فراهم کند که این امر نقش مهمی در رفع مشکلات صنایع و فعالین اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه به 10 درخواست بخش خصوصی در جلسه قبلی هیئت نمایندگان دولت پاسخ داده شده است گفت: معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به درخواست اتاق تهران دستور همکاری داده است و در خصوص نرخ ارز نیز علاوه بر انتقال مشکلات به سران قوا پیش‌بینی می‌شود که این مشکل به زودی برطرف شود.

از اوایل ماه آینده ارز تک‌نرخی می‌شود

خوانساری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های موجود تک‌نرخی شدن ارز از اوایل ماه آینده اجرا می‌شود و امیدواریم در مرحله بعد اقدامات لازم برای واقعی شدن نرخ ارز انجام شود.

وی در خصوص مشکلات واحدهای صنفی با سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی بنابر درخواست ما اقدام به کاهش بررسی پرونده بنگاه‌های اقتصادی به مدت 2 سال کرد هر چند ما درخواست کاهش این مدت را تا 6 ماه گذشته را داشتیم.

وی در پایان در خصوص وضعیت فعالین بخش در صنعت سیمان کشور گفت: در حال حاضر فعالین این بخش با 40 تا 45 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند اما بنابر مذاکراتی که در ستاد اقتصاد مقاومتی با آقای جهانگیری داشته‌ایم امیدواریم که  وضعیت فعالین این بخش به زودی تعیین تکلیف شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ