اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042465505492

چه کارهایی باعث آزار حیوان می شود

نحوه مراقبت از حیوانات خانگی

کد: 1395042465505492

http://goo.gl/TZGBLj

، تهران , (اخبار رسمی): نگهداری هر نوع حیوانی که باب میل ماست اما درباره بهداشت آن چیزی نمی دانیم، کاری اشتباه و البته پرخطر است. این خطر نه تنها جان و سلامت اعضای خانه بلکه حیوان را هم تهدید می کند.

آیا ما حیوان آزار هستیم؟

برای همین لازم است حیوانی را برای نگهداری در خانه انتخاب کنیم، که از زندگی با انسان ها لذت می برد و طبعش به گونه ای است که این شرایط، به نفع اوست. مثلا نگهداری توله های شیر، بچه گوزن، مار یا ایگوانا کاری کاملا اشتباه است.
در صورتی که شما یک حیوان را برای زندگی با خودتان به خانه بیاورید که در زمره حیوانات خانگی قرار نداشته باشد، بطور مستقیم به حیات آن حیوان آسیب زده اید و این اقدام از مصادیق حیوان آزاری محسوب می شود.
چنان که سیرک ها با نگهداری حیوانات وحشی و غیرخانگی برای نمایش و کسب درآمد، همین کار را انجام می دهند.
از دیگر مصادیق حیوان آزاری، بی توجهی به بهداشت محیط زندگی و نیز خود حیوان است. گاه افراد صرفا از روی جذابیت ظاهری یک حیوان و برای ایجاد تنوع در زندگی خود حیوان خانگی می خرند. اما باید بدانید نگهداری از حیوان، ملزومات خاص خود را دارد. مثلا اینکه محیط زندگی این حیوانات باید همیشه تمیز باشد و هر مدت یک بار نزد دامپزشک برده شود.
این نکات نه تنها نیازمند صرف وقت، بلکه هزینه است. از این رو برخی از انجام آن سر باز می زنند. در نتیجه این سهل انگاری ممکن است حیوان بیمار یا بمیرد.
همچنین محل نگهداری حیوانات خانگی باید طوری باشد که حیوان بتواند به راحتی در آن حرکت کند. قفس های کوچک یا لانه های تاریک و تنگ، موجب آزار حیوان می شود. ضمن آنکه نباید قفس یا لانه حیوان در معرض هوای سرد یا نور شدید آفتاب باشد.
توجه به تغذیه حیوانات خانگی نیز بسیار مهم است. حیوانات خانگی در امر خوراک و رساندن انواع مواد غذایی مورد نیاز به بدنشان، کاملا به شما وابسته هستند. در صورتی که به دلیل هزینه خوراک و یا نداشتن وقت کافی برای تهیه مواد غذایی مناسب، حیوان با سوء هاضمه روبرو شود، شما مسئول این وضعیت و این حیوان آزاری هستید. از این رو قبل از آوردن حیوان به خانه ، حتما بررسی کنید که توانایی مالی و وقت کافی برای رسیدگی به آن را دارید یا خیر.
این موضوع در مساله گردش، بازی و در کل تحرک مورد نیاز بدن حیوان نیز صادق است. گربه ها نسبت به سایر حیوانات خانگی، احتیاج کمتری به گردش و صرف وقت برای بازی با آنها، دارند. پس لازم است پیش از انتخاب حیوان خانگی، به شرایط جسمی و روحی حیوان از نظر طبیعت گردی و گردش آن نیز توجه شود.
از موارد دیگر و البته بسیار مهم حیوان آزاری، قرار دادن حیوان در دسترس کودکانی است که متوجه اذیت کردن آن نمی شوند. خیلی از مواقع دیده شده است که جوجه های رنگی که به بازار می آید، به عنوان وسیله بازی کودک خریداری می شود و در نهایت زیر پای کودک و یا به وسیله سایر اسباب بازی هایش، از بین می رود.
توجه داشته باشید که حیوان خانگی شما، یک موجود جاندار است که درد و ناراحتی را به خوبی درک می کند. پس نباید با آن مانند یک شی با آن برخورد کرد.
توجه به زمان خواب و رسیدگی به تغذیه حیوان در طول روز یا زمان هایی که شما در سفر هستید نیز مهم است. در صورت رعایت نکردن این نکات، شما ناخواسته حیوان را آزرده و بعضا بیمار می کنید و حتی می کشید.
در انتها، باید بدانید نگهداری از حیوان خانگی، شرایط ویژه ای می طلبد. به همین دلیل، لطفا تنها به خاطر مد شدن داشتن حیوان خانگی، هرگز دست به خرید آن نزنید.

سایت شیپور در راستای آگاهی بخشی به علاقمندان نگهداری از حیوانات خانگی، مطالبی پیرامون بهداشت، تغذیه، شرایط نگهداری و بیماری های این حیوانات در وبلاگ شیپور منتشر می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیپور

بفروشید، بخرید، لذت ببرید؛ روزانه هزاران نفر از شیپور برای فروش و یا خرید هر چه که فکر می‌کنید از جمله گیتار، ساعت، لباس عروس، فرش، ماشین قدیمی، اجاره آپارتمان و... استفاده می کنند. ثبت آگهی در شیپور سریع، آسان و %100 مجانی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح