اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042766965408

افخمی خبر داد

گشایش اعتبار11میلیارددلاری بانک صنعت و معدن

کد: 1395042766965408

http://goo.gl/Dp7jqK

، تهران , (اخبار رسمی): بانک صنعت و معدن در دوسال گذشته 11 میلیارد دلار گشایش اعتبار کرده است.

علی اشرف افخمی

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این بانک در همایش مشتریان ویژه  گفت: بانک ما توانسته است در دو سال گذشته مبلغ 11 میلیارد دلار برای صنعتگران کشور گشایش اعتبار کند و این رقم در مقایسه با سرمایه بانک یاد شده قابل ملاحظه است.

وی  افزود:از نظر راهبردی برای بانک صنعت و معدن وثیقه ارزش چندانی ندارد و وثیقه واقعی برای پرداخت تسهیلات اعتبار خود مشتری است.

وی با تاکید بر کار گروهی به عنوان رمز موفقیت و شعار اساسی در بانک صنعت و معدن تصریح کرد: امیدوارم ما بتوانیم در کنار شما صنعتگران برای ایجاد اشتغال و آینده فرزندانمان کوشش کنیم و شرایط زندگی مردم کشورمان را روز بروز بهتر سازیم .

افخمی داشتن نگاه مثبت را لازمه فعالیت برای پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی کشور توصیف کرد و گفت : افکار مثبت در ذهن ما انرژی مثبت ایجاد می کند و این انرژی مثبت به دیگران منتقل میشود، گسترش می یابد و در عمل موجب پیشرفت کشور می شود.

وی گفت : بانک صنعت و معدن در 6 ماهی که از برجام گذشته با 51 بانک خارجی رابطه کارگزاری ایجاد کرده و تنها بانک تجارتی ایران و اروپا که سهام عمده آن به بانک صنعت و معدن تعلق دادر و مرکز آن در شهر هامبورگ آلمان قرار دارد 1 میلیارد و 200 میلیون دلار گشایش اعتبار داشته است.

بنا به گفته افخمی ، بانک تجارتی ایران و اروپا در این مدت 5 میلیارد و 400 میلیون یورو تبادل مالی را بدون وجود واسطه ها برای صنعتگران کشور انجام داده و بابت آن 10 تا 15 درصد صرفه جویی ناشی از مبادله مستقیم را نصیب کشورمان ساخته است.

افخمی موارد یادشده را از نکات قابل ملاحظه فعالیت بانک صنعت و معدن در دوران پس از برجام برشمرد و در ادامه گفت: ما برای خطوط جدید اعتباری با تعدادی از بانک های چین، کره جنوبی، ژاپن ، آلمان و ایتالیا در حال مذاکره هستیم و امیدوارم که تا سه ماه آینده بتوانیم یک خط اعتباری از یکی از بانک های خارجی دریافت کنیم.

افخمی بیان داشت: مهم ترین محدودیت بانکهای ایران ، اعم از خصوصی و دولتی کفایت سرمایه است و ما وضعیت خوبی در این زمینه نداریم و هر چند که افزایش سرمایه ما باید از طریق دولت و بواسطه تصویب مجلس انجام شود اما ما از ظرفیت های قانونی خود استفاده کرده و سرمایه بانک صنعت و معدن را دوبرابر ساخته و از دو هزار میلیارد تومان به چهار هزار میلیارد تومان رسانده ایم.

گفتنی است همایش مشتریان ویژه بانک صنعت و معدن به منظور آشنایی متقابل صنعتگران و بانک صنعت و معدن با مسائل و نقطه نظرات یکدیگر برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک صنعت و معدن

بانک اعتبارات صنعتی که اولین بانک توسعه صنعتی در ایران است به موجب قانون برنامه عمرانی هفت ساله دوم کشور در سال 1335 باسرمایه اولیه 600 میلیون ریال و به منظور ایجاد و تقویت کارآفرینان بخش خصوصی تأسیس گردید .سهام اولیه این بانک تماماً به دولت تعلق داشت لیکن پس از حدود 20 سال فعالیت، تصمیم گرفته شد که با فروش تدریجی سهام به بخش خصوصی موجبات غیردولتی شدن بانک مزبور فراهم گردد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه