اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042968025408

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خبر داد

همکاری با 94 بانک خارجی درپسابرجام

کد: 1395042968025408

http://goo.gl/0zqite

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: روابط کارگزاری بانک صنعت و معدن با 94بانک خارجی از 26 کشور برقرار شده و هم اکنون 51 بانک خارجی به طور مستقیم با این بانک در حال همکاری هستند.

افخمی بانک صنعت و معدن

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ، با علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن دیدار و گفت وگو کردند.

در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیرعامل بانک صنعت و معدن علی اشرف افخمی به تشریح فعالیت های بانک در اعطای تسهیلات به طرح های صنعتی کشور پرداخت و گفت: علیرغم این که نسبت سپرده های این بانک به کل نظام بانکی کشورتنها 2/7 درصد است بیش از 10 درصد از سهم کل بانک ها به صنایع تسهیلات پرداخت می کند.

وی در خصوص وضعیت سرمایه این بانک بیان داشت: ازسال 86 سرمایه بانک از 2هزار میلیارد تومان تجاوز نکرده است و این میزان سرمایه نمی تواند برای انجام ماموریت توسعه ای در جهت ارتقای وضعیت صنایع کشور کافی باشد.

افخمی در ادامه تصریح کرد: در سال 94 تعداد 120 طرح با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید که با راه اندازی آن برای 5 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی در خصوص میزان تعامل این بانک با صندوق توسعه ملی گفت: بانک صنعت و معدن از طریق عاملیت این صندوق در دو سال گذشته 4 میلیارد دلار تامین اعتبار کرده و حدود 2 میلیار دلار تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ضمن اشاره به این که این بانک از دی ماه سال 92 حتی یک روز نیز از بانک مرکزی اضافه برداشت نداشته است افزود: ریسک اعتباری این بانک از 10/8 درصد درسال 90 به 7/9 درصددر سال جاری کاهش یافته است.

به گفته افخمی اولین قرارداد اعتباری پس از برجام بین بانک صنعت و معدن و اگزیم بانک هند به مبلغ 400میلیون دلار منعقد شد که از این مبلغ 150 میلیون دلار عملیاتی شده است.

وی در ادامه گفت: روابط کارگزاری بانک صنعت و معدن با 94بانک خارجی از 26 کشور برقرار شده و هم اکنون 51 بانک خارجی به طور مستقیم با این بانک در حال همکاری هستند.

تامین مالی 90 میلیون یورو تسهیلات ارزی و یکهزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات ریالی به صورت سندیکایی برای احداث مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب ایران از دیگر خدمات بانک صنعت و معدن بود که علی اشرف افخمی در دیدار با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد.

این مدیر بانکی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت بانک صنعت و معدن از کسب و کارهای نوپا و حمایت مالی از این فعالیت اقتصادی ارتقای رتبه اعتباری بانک صنعت و معدن در عرصه جهانی را زمینه مناسبی توصیف کرد که این بانک با تکیه برآن می تواند در فضای بین المللی پس از برجام به فعالیت بپردازد.

افخمی تجهیز منابع بانک را حائز اهمیت دانسته و ایجاد خطوط اعتباری بلند مدت بانک مرکزی و سپرده گذاری ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی را به عنوان روش هایی در این مسیر مورد اشاره قرار داد.

بر اساس این گزارش استقرار سیستم بانکداری متمرکز، گسترش روابط کارگزاری با موسسات پولی و مالی بین المللی ، توسعه فعالیت بانک تجارتی ایران و اروپا ، جذب منابع ارزی بانک ها و موسسات بین المللی و اجرایی کردن برنامه تامین مالی صنایع کوچک و متوسط از اهدافی بود که افخمی در دیدار با نمایندگان گیلان برای بانک صنعت و معدن ترسیم کرد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد تعدادی از مدیران بانک صنعت و معدن برای بررسی مشکلات واحد های صنعتی و گفتگو با صنعتگران و مسئولان استانی در جهت یافتن راه حل های مناسب به استان گیلان سفر کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک صنعت و معدن

بانک اعتبارات صنعتی که اولین بانک توسعه صنعتی در ایران است به موجب قانون برنامه عمرانی هفت ساله دوم کشور در سال 1335 باسرمایه اولیه 600 میلیون ریال و به منظور ایجاد و تقویت کارآفرینان بخش خصوصی تأسیس گردید .سهام اولیه این بانک تماماً به دولت تعلق داشت لیکن پس از حدود 20 سال فعالیت، تصمیم گرفته شد که با فروش تدریجی سهام به بخش خصوصی موجبات غیردولتی شدن بانک مزبور فراهم گردد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه