اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395043068385500

روابط تجاری در پسابرجام بررسی می شود

سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی درصنایع ایران

کد: 1395043068385500

http://goo.gl/PyaLCS

، تهران , (اخبار رسمی): در سفر رییس‌جمهوری آفریقای جنوبی به ایران، روسای جمهور 2 کشور پس از امضای اسناد بر عزم توسعه مناسبات، تاکید کردند. اکنون در28 مرداد هیئت تجاری ایرانی به آفریقای جنوبی سفر می‌کند.

سرمایه‌گذاری آفریقای جنوبی درصنایع پیشرفته ایران

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران، بیست‌وهشتم مردادماه هیئت اقتصادی و تجاری ایران به آفریقای جنوبی سفر می‌کند؛ هیئتی متشکل از فعالان اقتصادی باهدف افزایش همکاری‌های فنی و مهندسی، تجاری و اقتصادی. در این سفر، شرکت‌های فعال در حوزه معادن، صادرات خدمات فنی و مهندسی، پلاستیک و مصنوعات پلاستیکی، مواد پتروشیمی، روغن‌موتور، صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، شیرآلات ساختمانی، توریسم درمانی، صنعت خودرو، فرش و لوازم‌خانگی با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران به مدت پنج روز به آفریقای جنوبی سفر می‌کنند.

 رابطه تجاری ایران و آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی دروازه ورود جمهوری اسلامی ایران به بخش بزرگی از بازارهای قاره سیاه است و ایران برای آفریقایی‌ها به‌عنوان یک پتانسیل اقتصادی به‌حساب می‌آید. ایران و آفریقای جنوبی درگذشته همکاری‌های بسیاری را درزمینهٔ نفت و انرژی داشتند که پس از افزایش تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، این همکاری‌ها کمرنگ‌تر شد. بعد از توافق ایران با 6 قدرت جهانی، دو کشور امید تازه‌ای را برای ازسرگیری روابط اقتصادی به‌خصوص در حوزه نفت و دیگر حوزه‌های انرژی پیدا کردند.

اولین هیئت تجاری آفریقایی در ایران

همزمان با ورود اولین هیئت تجاری از کشور آفریقای جنوبی به ایران (هفدهم آبان 94)، مقامات دو کشور بر احیای روابط اقتصادی تأکید کردند. این هیئت شامل 160 فعال اقتصادی و تجاری بود که در رأس آن معاون رئیس‌جمهوری این کشور قرارگرفته بود و نشستی را برگزار کردند. در این نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، از احیای همکاری‌های ایران با آفریقای جنوبی در حوزه پتروشیمی، نفت و گاز خبر دادند. همکاری‌ها درزمینهٔ کشاورزی، معدنی، محصولات شیمیایی، دارو، زیرساختی و زیربنایی، خدمات مالی و بانکی، هتلداری و گردشگری از دیگر مواردی است که مورد تأکید مقامات دو کشور قرار گرفت. 

اقتصاد در آفریقای جنوبی

تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی 467.6 میلیارد دلار است که 2.7 درصد آن در بخش کشاورزی، 31.3 درصد آن در بخش صنعت و 66 درصد آن در بخش خدمات تولید می‌شود. نرخ بیکاری در این کشور 24.2 درصد است و نیمی از مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. نرخ تورم در آفریقای جنوبی 6 درصد است. محصولات صادراتی آن شامل طلا، الماس، پلاتینیوم و دیگر سنگ‌های آهنی و معدنی و کاشی‌آلات و تجهیزات است که به کشورهای انگلستان (12.1 درصد)، ژاپن (11.8درصد)، آمریکا (9 درصد)، آلمان (5.2 درصد) و هلند (4 درصد) صادر می‌شوند. 

بر اساس این گزارش، اکنون هیئت تجاری ایران در مسیر سفر به آفریقای جنوبی است، تا در توسعه حمل‌ونقل ریلی، خدمات مهندسی در حوزه نفت و انرژی در بندرعباس و بندر ژوهانسبورگ و حوزه تجارت، همکاری خود را با آفریقای جنوبی گسترش دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ