اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395043068515659

در پرواز6372فرودگاه آتاتورک چه گذشت

روایت فداکاری خلبان هواپیمایی تابان

کد: 1395043068515659

http://j.mp/29Uf8ru

، تهران , (اخبار رسمی): آخرین پرواز فرودگاه آتاتورک همزمان با حملات تروریستی با فداکاری خلبان و مهمانداران و پرسنل زمینی و رئیس ایستگاه تابان برای حفظ جان مسافران و امنیت آنان همراه بود.

روایت فداکاری خلبان هواپیمایی تابان

فروغ جعفرزاده مدیر روابط عمومی هواپیمایی تابان با اعلام اینکه اتفاق رخ داده  در فرودگاه آتاتورک(هفته گذشته) که موجب تعطیلی و لغو این پروازها به این فرودگاه شد همزمان با پرواز استانبول – تهران تابان بود که جریان فداکاری خلبان و کروی پروازی پرواز شماره 6372 اولین لحظات این حادثه شنیدنی و در خور تقدیر است.

وی گفت: زمانی که مسافران به علت انفجار در فرودگاه همه مضطرب و نگران شده بودند، خلبان فرهنگ رمضان پور و کروی پروازی و همچنین گارد امنیت پرواز در فرودگاه اقدام به هدایت و سوار کردن مسافران می نمایند و موفق می شوند در همان لحظات اولیه قبل از صدور دستور ممنوعیت برای پروازها فرودگاه آتاتورک را در ساعت 01:05 بامداد ترک کنند.
وی افزود: کاپیتان “فرهنگ رمضانپور” خلبان اول پرواز استانبول-تهران ایرباس310 هواپیمایی تابان، بلافاصله با شنیدن صدای انفجار به درون کابین مراجعه و توسط مهمانداران و گارد امنیت پرواز سوار شدن مسافران وحشت زده را تسریع نمود.
به گفته کارکنان زمینی تابان در فرودگاه آتاتورک، هیچ راننده ای حاضر به پوش کردن هواپیما برای شروع پرواز نبوده است و با تلاش پرسنل زمینی و رئیس ایستگاه، راننده ای سریعاً هواپیما را پوش کرده و بلافاصله پس از جدا کردن پین ها از ارابه هواپیما پا به فرار گذاشته است.
فروغ جعفرزاده گفت: این حرکت و تلاش بی دریغ خلبان و کروی پروازی و همچنین پرسنل زمینی برای انجام این پرواز از سوی مسئولین عالی رتبه شرکت تقدیر شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هواپیمایی تابان

مرکزشرکت هواپیمایی تابان (Taban Airlines) در شهر مشهد است.این شرکت در سال 1384 موفق به کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران شد و از سال 1385 پروازهای خود را به طور رسمی آغاز کرد.در مهر ماه 1385 اولین فروند هواپیمای این شرکت از نوع Bae146-300 با مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری وارد فضای کشور و در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به زمین نشست. هواپیماهای بعدی در آبان ماه همان سال با شعار « آسمان مال ماست» به ناوگان کشور افزوده شد که با استعانت از خداوند منان و احترام به آستان مقدس علی ابن موسی الرضا پروازهای مشهد-کیش با حضور مقامات استان از جمله استاندار و مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی نزاد آغاز شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان