اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050370275408

معاون امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی:

سرمایه بانک صنعت و معدن دو برابر می شود

کد: 1395050370275408

http://goo.gl/rFbjjv

، تهران , (اخبار رسمی): قضاوی گفت:اگر شرایط لازم فراهم شود بانک صنعت و معدن می تواند به شکل مناسبی منابع مالی را برای تامین مالی پروژه های صنعتی کشور جهت دهد و سرمایه اش دو برابر شود.

بنک صنعت و معدن

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، قضاوی- معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه حسین عسکری عضو جدید هیات مدیره بانک صنعت و معدن اعلام کرد: هویت و اقتدار بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای در کشورمان به خاطر برخورداری از نیروی انسانی متخصص است.

وی  افزود: مدیریت افخمی در بانک صنعت و معدن موفق بوده و ایشان موجب افتخار بانک صنعت و معدن و نظام بانکی کشور ماست.

قضاوی با اشاره به اقتدار مدیریتی و ایجاد ارتباط موثر در درون و بیرون بانک توسط مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: ایجاد ارتباط میان این بانک با نهادهای خارج از بانک و بویژه نهادهایی که در حوزه سیاستگذاری و تامین منابع فعالیت دارند امر مهمی است که افخمی در آن موفق بوده است.

وی گفت: اگر شرایط لازم فراهم شود بانک صنعت و معدن میتواند به شکل مناسبی منابع مالی را برای تامین مالی پروژه های صنعتی کشور جهت دهد و دولت می تواند تصمیمات موثری برای حل مشکل کفایت سرمایه این بانک اتخاذ کند.

این مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی مشارکت صندوق توسعه ملی را با اختصاص بخشی از منابعش برای افزایش سرمایه بانک ها ، روشی مناسب پیشنهاد کرد و در ادامه ضمن برشمردن موانع موجود در مسیر فعالیت های بین المللی بانک های کشور یادآور شد: امیدوارم موانع تکنیکی با یک راهکار درست از میان برداشته شود تا بانک های ما بتوانند در حوزه بین المللی به خوبی فعالیت کنند.

وی با اشاره به انتخاب عسکری ، معاون سابق مدیرعامل در امور نظارت بر طرح ها و وصول مطالبات این بانک به عنوان عضو جدید هیات مدیره افزود: وجود افرادی در هیات مدیره که علاوه بردانش بانکی،از دانش فنی خوبی هم برخوردارند می تواند موجب تصمیم گیری های صحیح و جهت گیری های درست در بانک شوند.

علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن در مراسم یاد شده اعلام کرد: این بانک در آستانه شصتمین سال فعالیت خود قرار دارد و هیچ استانی در کشور نیست که پروژ های صنعتی درآن توسط بانک صنعت و معدن به اجرا در نیامده باشد.

وی تاکید کرد:این بانک در 2 سال گذشته در زمینه صنایع مبنایی بیش از 10 میلیارد دلار گشایش اعتبار داشته و بیش از 200طرح صنعتی را از طریق صندوق توسعه ملی و خط اعتباری چین تامین مالی کرده است.

افخمی با بیان این که 120 طرح صنعتی کوچک و متوسط و بزرگ در سال گذشته توسط بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده تصریح کرد: در صورت حل مشکل کمبود سرمایه شاهد دستاوردهای بیشتری توسط این بانک خواهیم بود.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن در ادامه از افزایش سرمایه این بانک از 2 هزار و 100 میلیارد تومان به 4هزار میلیارد تومان از طریق تجدید ارزیابی خبر داده و به تشریح فعالیت این بانک در عرصه بین المللی و از طریق بانک تجارتی ایران و اروپا پرداخت.

وی افزایش سرمایه بانک از طریق صندوق توسعه ملی را راهکاری مناسب توصیف کرد و افزود: ایجاد شفافیت در فعالیت سازمان ها در دولت فعلی از اهمیت خاصی برخوردار است و این امر در بانک صنعت و معدن به نحوی شایسته دنبال می شود.

توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط و انطباق فعالیت های بانک با شریعت اسلامی از دیگر مواردی بود که افخمی در مراسم معارفه حسین عسکری به عنوان برنامه های جاری بانک در مورد آن سخن گفت.

عسکری در این مراسم با بیان این که حضور افخمی در بانک صنعت و معدن فرصتی است که باید آن را باور کنیم گفت: افخمی نگاهی حرفه ای به بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی دارد که موجب حرکت آن به سمت پیشرفت شده است.

وی ادامه داد: سیاست ها و رهنمودهای افخمی نتایج خود را در فرایند فعالیت های بانک صنعت و معدن نشان داده است و ما در این بانک باید باور کنیم که تاثیر گذاریم و باید بدانیم که تاخود را باور داریم می توانیم تاثیر گذار باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک صنعت و معدن

بانک اعتبارات صنعتی که اولین بانک توسعه صنعتی در ایران است به موجب قانون برنامه عمرانی هفت ساله دوم کشور در سال 1335 باسرمایه اولیه 600 میلیون ریال و به منظور ایجاد و تقویت کارآفرینان بخش خصوصی تأسیس گردید .سهام اولیه این بانک تماماً به دولت تعلق داشت لیکن پس از حدود 20 سال فعالیت، تصمیم گرفته شد که با فروش تدریجی سهام به بخش خصوصی موجبات غیردولتی شدن بانک مزبور فراهم گردد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه