اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050470295693

اعتیاد به موبایل یک واقعیت تلخ است

خطرات زندگی در فضای مجازی

کد: 1395050470295693

http://goo.gl/qRcnXB

، تهران , (اخبار رسمی): متاسفانه امروزه اکثر نوجوانان و جوانان بیش از حد معمول به تکنولوژی و گجت ها وابسته شده اند که این وابستگی تبعات سنگینی برای ما و خانواده ها دارد.

اعتیاد به موبایل یک واقعیت تلخ

در خیابان، مهمانی، دانشگاه و حتی مراسم ترحیم عده ای را حتما دیده اید که گوشی موبایلشان در دستشان است و مدام به صفحه آن نگاه می کنند. در خیابان نیز همیشه عده ای هستند که گوشی موبایلشان را مقابل صورت خود گرفته اتد و همچنان در حال چک کردن پیام های خود هستند. به نظر شما نمی توان این کار را در زمان و مکان بهتری انجام داد؟!

در خیابان وقتی تمرکز شما به گوشی موبایلتان است و در حال راه رفتن هستید ، دیگر نمی توانید بخوبی به اطراف و مقابل خود توجه داشته باشید. این کار باعث می شود خطراتی مانند تصادف، سارقین موبایل، برخورد با شی و… ، شما را تهدید کنند.

این موضوع فقط در مورد شبکه های اجتماعی صدق نمی کند، بلکه بازی های استراتژیک آنلاین مانند کلش آف کلنز و کلود رایدرز نیز در اعتیاد کاربر به دستگاه همراه نقش مهمی دارند. کنار خیابان اتک میزنید! اما اصلا دقت نمی کنید که یک سارق با موتور سیکلت خود در کمین است تا هنگام اوج حواس پرتی شما، موبایلتان را از دستتان قاپ بزند! بعد از این اتفاق پشیمانی و افسوس هیچ فایده ای ندارد و بعید است گوشی تان مجدد به دستتان برسد.

در مهمانی ها و جمع های خانوادگی سعی کنید تا حد ممکن حواستان به اقوام و دوستانتان باشد. به حرف ها و گپ های آن ها گوش فرا دهید. عده ای هستند که گوشی موبایل در دستشان است و کار خود را انجام می دهند اما طوری وانمود می کنند که به حرف های بقیه گوش می دهند و حواسشان به آنهاست. اگر در همین حین و در اوج بحث یکی از دوستانتان سوالی را راجع به موضوع بحث از شما بپرسد چه جوابی دارید به او بدهید وقتی حتی حواستان نبوده موضوع بحث آنها چیست!

خودمان را اسیر کرده ایم. این حرف برای بعضی ها شاید خوشایند نباشد اما همه ما ادعا می کنیم به بهترین روش از این وسیله استفاده می کنیم و کار مفید با آن انجام می دهیم. اما اگر حقیقت را بخواهیم باید گفت همه ما اینطور نیستیم.

در حال حاضر اکثر کودکان و نوجوانان در مهمانی های خانوادگی بجای بازی های قدیمی و سنتی با گوشی و تبلت خود سرگرم هستند. بطوری که کودک در جمع اقوام یا یک گوشه نشسته و با تبلت و موبایل خود سرگرم است یا اینکه با کودکان اقوام در حال اشتراک گذاری بازی ، برنامه و فایل است.در این محفل های خانوادگی دیگر گوش کردن به سخنان بزرگان و پند گرفتن از تجربه های آنها معنی ندارد و هر فرد سرش روبه یک صفحه نمایش چند اینچی است.

بیایید به این چند توصیه عمل کنیم فطعا نتیجه ای خوب حاصل خواهد شد:

  • در مهمانی ها تا حد امکان گوشی موبایل را در دستمان نگیریم و سعی کنیم آن را در جیب خود نگه داریم تا زمانی که تماس یا اس ام اس داشته باشیم.
  • اگر می توانید همیشه اینترنت خود را روشن نگه ندارید تا با آمدن هر پیام در شبکه های اجتماعی وسوسه شوید گوشی خود را چک کنید. چون باوجود تعداد بالای کانال ها و گروه های شما در تلگرام دیگر وقتی برای دیگر کارهایتان باقی نمی ماند!
  • سعی کنیم روزانه وقتی را برای بازی با فرزندانمان، صحبت با همسر و پدر و مادر و دیدن برنامه های تلویزیونی به همراه خانواده ، اختصاص دهیم.
  • در مهمانی ها و جشن ها وقت خود را برای اشتراک گذاری فایل با دوستانمان هدر ندهیم. بزودی این مهمانی تمام خواهد شد و ما به خانه خود باز خواهیم گشت. قدر دور هم بودن ها را بیشتر بدانیم.
  • در خیابان تا حد امکان از چک کردن پیام ها، بازی و حتی مکالمه خودداری کنیم. زیرا سارقین در کمین هستند و هر لحظه امکان دارد گوشی گران قیمت شما به سرقت برود.
  • برای کودکان کم سن و سال هدیه تبلت و موبایل نخرید! این کودکان در این سن نیاز به تلاش و فکر کردن دارند. گوشی های موبایل و تبلت ها این کودکان را تنبل بار خواهند آورد و در زندگی آینده حتما به مشکل بر خواهند خورد.
  • در محل کار سعی کنیم حواسمان به کارمان باشد. وقت کاری را با موبایل خود صرف نکنیم. زیرا در محل کار امکان دارد رئیس عصبانی شود و حتی کار خود را از دست بدهیم.
  • حداقل یک ساعت قبل از خواب گوشی موبایل خود را کنار گذاشته و به رختخواب بروید.
  • به هیچ وجه گوشی موبایل خود را در هنگام خواب در جیب یا بالای سر خود قرار ندهید. زیرا سلامتی شما را در دراز مدت تهدید خواهد کرد.
  • بعد از بیدار شدن از خواب اول به سراغ کارهای مهم تر بروید بعد گوشی خود را چک کنید.

ما نمی گوییم کلا تکنولوژی را کنار بگذارید و از آن استفاده نکنید! خیر حرف ما فقط یک جمله است: قدر زمان و عمر خود را بدانید و وقتتان را بیهوده تلف نکنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وین تِن مرجع ویندوز10

وین تِن مرجع ویندوز10 و مایکروسافت. آخرین اخبار و مطالب روز گوشی های ویندوزی و کامپیوتر.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش