اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050470555721

همه نکاتی که باید درباره انتخاب شامپوی سر بدانید

راز موهایتان را بشناسید

کد: 1395050470555721

http://goo.gl/m05eRO

، تهران , (اخبار رسمی): موها تنها در 3 گروه دسته بندی می شود؛ موهای چرب، موهای معمولی و موهای خشک. اگر شما تا به حال فکر می کردید که هر سه این حالات را به یک نوع باید شست، سخت در اشتباه بوده اید.

راز موهایتان را بشناسید

کسانی که پوست و موی حساسی دارند و پس از هر بار شست وشوی مو با شامپوهای معمولی دچار خارش و خشکی پوست سر می شوند،،از شامپوی بچه استفاده کنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت سرمه ساویز ،هنگام نظافت موها باید نوع آن را درنظر داشت و همین طور مواد پاک کننده مناسب برای شست وشو را انتخاب کرد. مهم تر اینکه روش شست وشو باید بر مبنای اصولی و صحیح انجام شود تا علاوه بر بهداشت بتوانید پوست سر و موها را به حالت دلخواه کنترل کرده و چربی و خشکی موها را به سوی نرمال سوق دهید.

اگر به برچسب شامپوها دقت کرده باشید، روی آنها نوشته شده مخصوص موهای چرب، خشک، معمولی یا آسیب دیده و رنگ شده. این ویژگی ها را براساس ترکیبی از سورفاکتانت ها و مواد نرم کننده، به دست می آورند تا هر کس بتواند براساس نوع مو، شامپوهای مخصوص آن مو را انتخاب کند. در اینجا می خواهیم کمی برای تان از شست وشوی موها بگوییم و اینکه آیا واقعا شامپوهای گیاهی اثربخشی بیشتری دارند؟

موهای چرب را چنگ نزنید

وست سر بیشتر مردم چرب است اما پوست برخی چربی کمتری دارد و برخی بیشتر که تا حد زیادی بستگی به رفتار فرد با موهایش دارد. این نوع موها را فقط یک روز در میان بدون چنگ زدن، ماساژ دادن و برس کشیدن باید شست و شو داد تا غدد چربی کف سر تحریک نشوند؛ به این طریق که موها را در کف دست ها قرار داده و به طور دورانی پوست سر را بشویید بی آنکه ناخن ها یا نوک انگشتان با پوست سر تماس حاصل کند. دو دست شست وشو در هر بار استحمام کافی است؛ بعد از زدن شامپو، با آب ولرم یا حتی آب کمی سرد موهای تان را کاملا آبکشی کنید. یادتان باشد شامپویی با PH 7 6 و بیشتر یا شامپوی مخصوص موهای چرب را استفاده کنید. موهای چرب نیاز به مواد نرم کننده ندارند چون این مواد، چربی موها را بدتر می کنند.

 راز مو های خشک چیست؟

افراد کمی هستند که پوست کف سرشان خشک است و از خشکی بیش از اندازه موها رنج می برند؛ برای این نوع از موها نیز شامپو و نرم کننده مخصوص موهای خشک توصیه می شود. در این افراد تعداد دفعات شست وشو باید به حداقل کاهش یابد و اکیدا از شست وشو با آب داغ پرهیز شود، ضمنا از حجم مناسب شامپو هنگام شست وشو استفاده شود. استفاده از شامپوهای کرمی یا روغن ها و کرم های تقویت کننده مو برای موهای خشک توصیه می شود. یادتان باشد شما هم باید بسیار آرام و بدون چنگ زدن و برس کشیدن موها پوست سر را بشویید.

شست و شوی موهای معمولی ؛یک روز درمیان

برای شست وشوی موهای معمولی، که پوست سر نه چرب و نه خشک است، بین روش شست وشوی موهای چرب و خشک عمل می شود. برای نگهداری این نوع مو بهتر است از شامپوهای مناسب برای موهای معمولی استفاده شود و به صورت یک روز درمیان شست وشوی مو صورت پذیرد. موقع شست وشو باید موها را در کف دست ها قرار داد و به طور دورانی پوست کف سر را شست. این روش شست وشو یک قانون کلی است و کسانی که از این روش پیروی کنند حداقل از نظر شست وشو ریزش غیرطبیعی نخواهند داشت.

موی آسیب دیده به دنبال اسیدیته شامپو

اگر موهای شما بر اثر مواد مختلف مثل مواد مش یا فر یا به هر دلیل دیگری، آسیب دیده یعنی بر اثر دستکاری بیش از حد دچار تخریب شده و پیوندهای گوگردی ساختمان آن تغییر کرده به طوری که دارای خشکی، زبری و عدم استحکام است، بهتر است به اسیدیته شامپو دقت کنید. اسیدیته شامپوها بین قلیایی متوسط تا اسیدی سبک تنظیم می شوند. شامپوهای خنثی یا شامپویی با اسیدیته سبک یعنی شامپوهایی با 6PH تا 7 مو را کمتر متورم کرده و لایه خارجی کوتیکولی مو را کمتر به هم می ریزد.

چقدر شامپو استفاده کنیم؟

این بستگی به حجم موهای هر فردی دارد. مثلا آقایان که موی کوتاه تری دارند، حتی یک بار شامپو کردن هم برای شان کافی است اما خانم هایی که موهای شان بلند است معمولا با بار اول شامپو کردن، تنها آلودگی های سطحی از موهای شان پاک می شود و شاید لازم باشد که یک بار دیگر هم به موهای خود شامپو بزنند تا بتوانند احساس تمیز شدن موها را خوب درک کنند.

شامپو بچه برای حساس ها

شامپوهای بچه ها حالت قلیایی ندارند و بیشتر اسیدی هستند، به همین دلیل برای پوست لطیف بچه ها، آزاردهنده نیستند. حالا کسانی هم که پوست و موی حساسی دارند و پس از هر بار شست وشوی مو با شامپوهای معمولی دچار خارش و خشکی پوست سر و موهای شان می شوند، می توانند از شامپوی بچه استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ساویز

همگام با پیشرفت های روز دنیا در زمینه محصولات آرایشی – بهداشتی، sh,dcبا تقویت بخش های کنترل کیفیت، پژوهش و توسعه و برنامه ریزی و پشتیبانی تولید اهتمام روز افزونی را در راستای ارتقاء کیفیت محصول، بسته بندی های جدید و به کارگیری بهترین مواد اولیه از معتبرترین کمپانی های جهان به نمایش گذاشت. اما ساویز امروز، علاوه بر حفظ ارزش های اصیل خود در راستای تأکید بر حفظ و ارتقاء مستمر کیفیت محصولات، دغدغه ای فراتر از تولید دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی