اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050570835740

در پی رقابت خودروسازها برای حفاظت از محیط زیست محقق شد

کاهش 22.4 درصدی انتشار کربن

کد: 1395050570835740

http://goo.gl/qoWhmt

، (اخبار رسمی): شرکت نیسان در نظر دارد از طریق تولید برق با انرژی های تجدید پذیر، تولید خودروهای الکتریکی و استفاده از منابع مواد بازیافتی در فرایند تولید و انتشار کربن را کاهش دهد.

کاهش 22.4 درصدی انتشار کربن

استفاده از مواد أولیه بازیافتی و استفاده بهینه از منابع آبی تضمین پایداری فرایند تولید در نیسان است.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شرکت نیسان، طی یک دهه گذشته انتشار گاز دی اکسید کربن  توسط شرکت نیسان در سطح جهان 22.4 درصد کاهش داشته است  که دلیل این مساله تولید خودروهای فعال با سوخت های غیر فسیلی ، صرفه جویی در مصرف انرژی در تجهیزات کارخانه ای و افزایش بهره وری مصرف انرژی در فرایند تولید و استفاده از منابع تجدید پذیر برای تولید برق در برخی از کارخانه های نیسان بوده است.

شرکت نیسان در گزارش ؛پایداری  فرایند تولید؛  که در ابتدای جولای منتشر کرد نوشت: کاهش انتشار گازهای آلاینده در کنار افزایش استفاده از مواد اولیه بازیافتی و استفاده بهینه از منابع آبی می تواند تضمین کننده پایداری فرایند تولید در تمام فعالیت های صنعتی و تولیدی باشد. 

اهمیت بهینه شدن مصرف منابع انرژی و کاهش آسیب به محیط زیست در نیسان به اندازه ای زیاد است که در سال گذشته  این شرکت گروهی را مسئول بهینه کردن مصرف آب و افزایش مصرف مواد اولیه بازیافتی کرد. طبق طرح پیشنهادی  25 درصد از مواد بازیافتی این شرکت برای تولید محصولات جدید دوباره استفاده خواهد شد و این سهم به تدریج افزایش پیدا می کند. شرکت نیسان برای کم کردن تاثیر مخرب فعالیت صنعتی این برند روی محیط زیست اقدام به نصب 19 هزار پنل خورشیدی  و 10 توربین بادی در کارخانه انگلستان کرد.

این توربین های بادی و پنل های خورشیدی نیروی برق لازم برای تولید 31 هزار دستگاه خودرو در هر سال را تامین می کند.  نیروی برق تولید شده توسط پنل های خورشیدی و توربین های بادی معادل 7 درصد از کل انرژی برق مصرفی در این کارخانه خواهد بود. در کارخانه نیسان در مکزیک هم تولید برق با استفاده از سوخت های گیاهی و توربین های بادی  تامین کننده 50 درصد از انرژی برق مصرفی در کارخانه است و سرمایه گذاری برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی در کارخانه های این برند از سال 2007 آغاز شده است .

نیسان در نظر دارد طرح تولید برق با استفاده از پنل های خورشیدی و توربین های بادی را در ژاپن هم اجرا کند که در صورت اجرای این طرح 16 درصد از برق تولیدی در این کارخانه ها با استفاده از منابع غیر فسیلی تولید خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیسان

شرکت نیسان در سال 1993 میلادی در ژاپن رَاه أندازی شد.ارزش دارایی های این براند در سال 2015 میلادی برابر با 605.813 میلیارد ین بود.این شرکت در ایران هم نمایندگی فروش دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | محیط زیست