اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050570995492

کوارتز چیست؟

کوارتز چیست؟

کد: 1395050570995492

https://goo.gl/4bQHqc

، تهران , (اخبار رسمی): ساعت های SOLAR QUARTZ (کوارتز خورشیدی)از کـوارتز برای اندازه گیری زمان و از هر گونه منبع نوری که به صفحه ساعت می تابد استفاده می کند،

کوارتز چیست؟

در این مقاله شما  با انواع ساعت ها و البته طرز کار کوارتز آشنا می شوید.

 AUTOMATIC (خود کار): این ساعت ها خود کوک هستند. یعنی دارای یک چرخ دنده گردان (ROTOR) هستند کـه شـامـل یـک وزنــه نوسان کننده است و با هر حرکت مچ دست به جلو و عقب نوسان می کند. بعد این نوسانات به وسیله چرخ دنده ها ی دیگر به حرکت دورانی تبدیل شـده و بـاعـث کـوک شـدن شاه فنر می شود. نام دیگر این ساعت ها خود-کوک(SELF-WINDING) است.
MECHANICAL (مکانیکی): در ساعت های مکانیکی از یــک چرخ دنده توازن (رقاصک) برای اندازه گیری زمان و یک شاه فنر برای تولید نیرو استفاده میشود. این نوع از ساعتـها باید هر چند ساعت یکبار با دست کوک شوند. بعضی از این سـاعت های مکانیکی بسیار پیچیده هستند تا جایی که از 160 قطعه مجزا تشکیل می شوند.

 QUARTZ (کوارتز): این ساعت ها از بلور کـوارتز بـرای انـدازه گیـری زمـان و از بـاطـری به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. بنابراین نیازی به کوک کردن نخواهند داشت.

 KINETIC QUARTZ (کوارتز جنبشی): ایـن تکنـولـوژی در انحصار شرکت سیکو(SEIKO) است. ساعت کوارتزی ساعتی است که به باطری نیازی ندارد. ساعت کوارتز جنبشی انرژی الکتریکی اش را از حرکات طبیعی مچ دست و بازو تامین می کنـد. انرژی را درون یک خازن ذخیره می کند این خازن می تواند تا 3 الی 14 روز انرژی ساعت را تامین کند! البته اگر ساعت دراین مدت بی حرکت باشد.
SOLAR QUARTZ (کوارتز خورشیدی): این نوع از ساعت ها از کـوارتز برای اندازه گیری زمان و از هر گونه منبع نوری که به صفحه ساعت می تابد استفاده می کند، این انرژی ها تـوسـط ســلولهای خورشیدی (SOLAR CELL) جذب میشود و به انرژی الکتریکی مبدل میشود.

طرز کار کوارتز

کـوارتـز دی اکسید سیلیکون (SILICON DIOXIDE) است کـه خـاصیـت پـیـزو الکتریکی دارد. یعنی در صورت خم شدن و یا فشار آوردن بـر روی بلور کوارتز در سطح آن بار الکتریکی و یا یک ولتاژ ضعیف ایجاد می شود و بر عکس یعنی هرگاه به آن ولتاژ ضعیفی داده شود در شـکـل آن تغـیـیر جـزئـی پدید می آید یـا خـم می شـود. و هرزمان جریان الکتریکی مداومی به آن داده شـود مرتعش می شود. سپـس ارتعـاشـات آن با یـک آی سی به پـالـس های الکتریکی تبدیل می شود و ایـن پالسـ های الکتریـکی توسط یک موتور بسیار ریز تبدیل به انرژی مکانیکی می شود و عقربک های ساعت را به جنبش در می آورد.

اگر هر یک از این ساعت ها را در اختیار دارید و قصد فروش آن را دارید مطمئن باشید اگر آن را برای فروش به فروشگاه ها بسپارید بعدا پشیمان خواهید شد چون قطعا آن را به قیمت وافعی اش نمی توانید بفروشید، به علاوه اینکه باید درصدی از کل قیمت را به فروشنده بدهید.

 پس بهتر است به جای فروشگاه انتخاب بهتری داشته باشید مثلا خودتان ساعت را شخصا بفروشید. این طوری هم تمام پول حاصل از فروش به دست خودتان می رسد هم ساعتتان را به قیمت واقعی اش خواهید فروخت.

سایت شیپور برای تامین چنین نیازهای پدید آمده است، هنگامی شما قصد فروش کالایی با ارزش را دارید اما برای آن بازار مطمئنی سراغ ندارید.

سایت شیپور در واقع بازاری مطمئن برای کالای شماست.آگهی دادن در این سایت کاملا رایگان است شما می توانید هر چندتا آگهی که بخواهید به صورت رایگان در این سایت درج کنید.

بنابراین برای فروش ساعت ارزشمندتان به صفحه ساعت در سایت شیپور بروید و آن را آگهی کنید تا خریداران شایسته ای برایش پیدا شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیپور

بفروشید، بخرید، لذت ببرید؛ روزانه هزاران نفر از شیپور برای فروش و یا خرید هر چه که فکر می‌کنید از جمله گیتار، ساعت، لباس عروس، فرش، ماشین قدیمی، اجاره آپارتمان و... استفاده می کنند. ثبت آگهی در شیپور سریع، آسان و %100 مجانی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس