اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050571055500

قیمت واقعی مرغ بین 7500 تا 8هزارتومان است

مرغداران به مردم یارانه می دادند

کد: 1395050571055500

http://goo.gl/n7cWUp

، تهران , (اخبار رسمی): مردم باید بپذیرند که قیمت مرغ بین 7500 تا 8000 هزار تومان است و اگر تا الان هم ارزان تر بوده، مرغداران در حال پرداخت سوبسید به مردم بوده اند که این ارزانی تنها برای تولید مازاد بوده است.

مرغداران به مردم سوبسید می دادند

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مهدی معصومی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره افزایش قیمت مرغ اظهارکرد: مردم باید بپذیرند که قیمت مرغ بین 7500 تا 8000 هزار تومان است. اگر تا الان هم ارزان تر بوده، مرغداران در حال پرداخت سوبسید به مردم بوده اند. این ارزانی هم برای تولید مازاد بوده است. اما الان تولید متعادل شده، پس بنابراین، قیمت ها هم باید متعادل شود.

به گفته معصومی، مسئولان باید واقعیت را بگویند. باید گفته شود که قیمت واقعی مرغ، بین 7500 تا 8000 هزار تومان است. او ادامه داد: به این ترتیب اگر در دوره ای، مردم قیمت مرغ را ارزان تر از این میزان می خریده اند، حالا باید قبول کنند که برای مدتی هم گران تر بخرند.

براساس صحبت های این فعال اقتصادی، قیمت محصولات کشاورزی در تمام دنیا براساس فصل تفاوت می کند. در طول سال، هیچ وقت قیمت محصولات کشاورزی یکسان به فروش نمی رسد. معصومی گفت: با توجه به این مسایل، باید میانگین قیمت را در مصحولاتی این چنینی در نظر گرفت. بنابراین اگر 6 ماه سال ارزان تر از میانگین خرید شده، 6 ماه دیگر هم باید گران تر خریداری شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تاکید کرد: قیمت مرغ در حال حاضر، در قیمتی است که مرغداران ضرر نمی کنند. اما باید توجه داشت بیشتر از یکسال است که آنها ضرر کرده اند و این ضرر باید جبران شود. به هرحال، منافع ملی ایجاب می کند که آنها الان سود کنند.

او همچنین اضافه کرد: اگر مرغداران ضرر کنند، در نهایت مجبور خواهند شد تا کارخانه های خود را تعطیل کنند. اگر کار به تعطیلی کارخانه ها کشیده شود، قیمت مرغ مسلما بیش از این صحبت ها بالا خواهد رفت. چرا که در آن شرایط تولید مرغ کاهش پیدا خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی