اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050671565500

در قالب برنامه ششم توسعه عملیاتی می شود

راه اندازی صندوق حمایت از اشتغال زنان

کد: 1395050671565500

http://goo.gl/L7ALGL

، تهران , (اخبار رسمی): در 7 حوزه سود آور، مناسب و مورد نیاز کشور نظیر نساجی، صنایع دستی، تراش سنگ، تولید زیورآلات، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی و تولید گیاهان دارویی اشتغال زنان در برنامه ششم توسعه پیگیری می شود.

راه اندازی صندوق حمایت از اشتغال زنان

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، سهیلا جلودارزاده عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای راه اندازی صندوق حمایت از کارآفرینی زنان در برنامه ششم خبر داد و گفت: باتوجه به آمار بیکاری زنان در کشور و اهمیت اشتغال زنان به خصوص زنان سرپرست خانوار به دنبال آن هستیم که در برنامه ششم صندوقی را با عنوان حمایت از کارآفرینی زنان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: پس از این که کلیت این طرح تصویب شود و به برنامه ششم اضافه شود، صندوق می تواند حتی از منابع صندوق های دیگر که برای اشتغال و کارآفرینی شکل گرفته اند استفاده کند تا به صورت مستقیم به زنان کارآفرین وام داده شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ارتباط با شکل گیری صندوق مستقلی با محورت اشتغال زنان، اظهار کرد: تجربه نشان داده زنان در رقابت برای کسب وام با مردان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستند و به همین دلیل ضرورت دارد تا صندوقی مستقل و شفاف ایجاد شود تا آن ها هم بتوانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند البته وام ها باید در اختیار زنانی قرار بگیرد که توانایی های لازم را داشته باشند و تجربه موفق در کار نامه دارند تا مشکلی پیش نیاید.

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه زنان برای به دست آوردن جایگاه ویژه خود باید سطح ها را بشکنند و جایگاه واقعی خود را در اشتغال و... به دست آورند، می گوید: رقابت سختی وجود دارد و این رقابت باید با شایستگی پیش برود و از همین سو آموزش مدیریت برای زنان از اهمیت بالایی برخوردار است و فعالیت هایی در این زمینه در سطوح مختلف در اتاق مدیران زنان آغاز شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به این که اولویت نخست اشتغال زنان باید زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شود، گفت: هدفگذاری نخست اشتغال زنان از سوی فراکسیون زنان مجلس زنان سرپرست خانوار است که امکانات کمتری دارند، مهارت ها و توانایی های کمتری ممکن است داشته باشند؛ به همین دلیل طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را تهیه کرده ایم و آن را در برنامه ششم دنبال می کنیم که ان شاءالله احکامش به تصویب برسد و اجرایی بشود تا در طول 4 سال بتوانیم زمینه های اشتغال بالایی را برای آن ها شکل بدهیم. جامعه زنان سرپرست خانوار طبق آخرین سرشماری 2.5 میلیون نفر جمعیت دارند و اعتقاد داریم با اشتغال آن ها می توانیم فرصت های شغلی بسیاری را شکل دهیم.

جلودارزاده در ادامه به زمینه های اشتغال زنان اشاره کرد و افزود: در 7 حوزه سود آور، مناسب و مورد نیاز کشور اشتغال زنان را دنبال می کنیم که به صورت خوشه هایی هستند و خود می توانند زیر مجموعه های مختلفی داشته باشند؛ این ها شامل نساجی، صنایع دستی، تراش سنگ، تولید زیورآلات، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی و تولید گیاهان دارویی می شود.

وی می گوید:« این زمینه های اشتغال و کارآفرینی به گونه ای انتخاب شده اند که با سلیقه و پتانسیل های زنان همخوانی کامل دارند و از سوی دیگر با سرمایه گذاری های حتی محدود امکان ایجاد شغل در آن ها وجود دارد علاوه براین که زمینه های خوبی هم برای صادرات تولیدات آن ها هست.»

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین در پایان با اشاره به این که برای اشتغال زنان باید از همه فرصت بخش خصوصی و استفاده از توانایی تشکل های حوزه زنان بهره گرفت، خاطرنشان کرد: درحال حاضر تشکل های بخش خصوصی زنان در کانون زنان بازرگان، کمیته بانوان خانه صنعت و معدن، اتاق مدیران زن و... در کنار هم فعال عمل می کنند و تلاش می کنیم زمینه ها را فراهم کنیم برای رشد و توسعه اشتغال و توانمندسازی زنان و البته معاونت زنان ریاست جمهوری و فراکسیون زنان مجلس هم همکاری های بسیاری خوبی دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام