اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050671595500

زیرساخت های مراودات بین المللی فراهم نیست

کد: 1395050671595500

http://goo.gl/5XtYj6

، تهران , (اخبار رسمی): دیپلماسی اقتصادی خوب، نیازمند همگرایی و هماهنگی بیشتری در بخش داخلی اقتصاد است تا صدای واحدی از کشور به دنیا مخابره شود.

زیرساخت های مراودات بین المللی فراهم نیست

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره دیپلماسی اقتصادی ایران یک سال بعد از برجام اعلام کرد: در این یک سال، فعالیت های خوبی شکل گرفته است ضمن آنکه نباید فراموش کرد که یک دیپلماسی اقتصادی خوب، نیازمند همگرایی و هماهنگی بیشتری در بخش داخلی اقتصاد است تا صدای واحدی از کشور به دنیا مخابره شود.

وی ادامه داد: درست است که در داخل کشور مشکلات اقتصادی عدیده ای داریم، اما در بحث های بین امللی نیازمند بیشتر هماهنگ تر شدن هستیم.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران تصریح کرد: نباید اختلاف های داخلی را به بیرون مخابره کرد زیرا بعد از یک فاصله زمانی که با دنیا ارتباط نداشتیم، حالا موقعیت برای برگشت به شرایط گذشته صورت گرفته است. اما باید توجه کرد که برای مراودات تجاری، یکسری مقدمات هم باید شکل بگیرد. به همین منظور هم هیات های مختلفی از ایران به کشورهای مختلف و در طرف مقابل هم هیات های مختلف از کشورهای متعدد به ایران سفر کردند. همین سفرها زمینه سازی بازگشت به دوران قبل از تحریم است. به هرحال، نباید فراموش کرد که ایران جذابیت های اقتصادی زیادی برای کشورهای جهان دارد. همین رفت و آمدها و در قالب دیپلماسی اقتصادی صورت گرفته است.

آرگون همچنین گفت: در این نباید از یاد برد که برگشت به زمان قبل از تحریم ها و ایجاد یک دیپلماسی خوب، زمان بر است. برای رسیدن به آن هم باید فعال تر هم هماهنگ تر عمل کنیم. همچنین باید نگاه جامع تری به اوضاع باید داشته باشیم. باید زیرساخت ها و پتانسیل های اقتصادی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: اقتصاد را باید براساس استاندارد های جهانی تطبیق داد تا بتوانیم در بازارهای جهانی جایی بدست آوریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]