اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050671815751

آغاز نمونه‌گیری سلامت ازکارخانه های آبلیمو

کد: 1395050671815751

http://goo.gl/b3sAhW

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو از آغاز دور دوم نمونه‌گیری از خط تولید 22 کارخانه شناسنامه‌دار تولید آبلیمو برای تدوین استاندارد جدید این ماده غذایی خبر داد.

آغاز نمونه‌گیری سلامت ازکارخانه های آبلیمو

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنعت آبلیمو ایران، رویا جعفری شاهی، با بیان اینکه سال گذشته این انجمن یک پروتکل را برای بازنگری در استاندارد آبلیمو به اداره نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور پیشنهاد داد، اظهار کرد: بر اساس این پیشنهاد، قرار شد تا با حضور کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد، نمونه‌هایی از آب لیمو در خط تولید کارخانه‌های شناسنامه‌دار گرفته شده و استاندارد این ماده بر این اساس تعیین شود.

دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو با بیان اینکه اداره نظارت وزارت بهداشت این پیشنهاد انجمن را پذیرفت، ادامه داد: بر این اساس دور نخست نمونه‌گیری‌ها از سال گذشته آغاز شد و نمونه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و اکنون دور دوم نمونه‌گیری آغاز شده است.

جعفری شاهی درباره چرایی نمونه‌گیری مجدد از خط تولید کارخانه‌ها، گفت: با توجه به اینکه در فصل‌های مختلف نوع لیموترش‌های موجود در بازار و اصالت‌شان تغییر می‌کند، لازم است که در فصول مختلف نمونه‌گیری از آب لیمو ترش انجام شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از اعداد و ارقام به دست آمده از این نمونه‌گیری‌ها استاندارد آبلیمو مورد بازنگری و تدوین مجدد قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر بازنگری در حال انجام است و پس از مشخص شدن نتایج آزمایشات استاندارد جدید تدوین، تهیه و ابلاغ ‌می‌شود.

به گفته دبیر انجمن صنفی صنعت آبلیمو، این نمونه‌گیری‌ها در زمان تولید آبلیمو در کارخانه‌ها و با حضور رئیس کمیته فنی انجمن، کارشناس اداره نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت، کارشناس سازمان ملی استاندارد و اداره کل استاندارد تهران انجام می‌شود.

جعفری شاهی با بیان اینکه انجمن از ابتدا مخالف این روش نمونه‌گیری و اعداد و ارقام به دست آمده از محصول تولیدی بود، ادامه داد: این کار باعث می‌شود تا تولیدکنندگان مجبور شوند پس از تولید افزودنی‌هایی به محصول تولیدی اضافه کنند که بتواند استانداردها را بگذراند که با این شیوه جدید این مشکل هم رفع می‌شود.

پیش از این در سال گذشته نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد از بازنگری در استاندارد آبلیمو در کشور خبر داده بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیمو ایران

انجمن‌ صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران درسال 1390 با مشارکت کارخانجات با سابقه در امر تولید آبلیموی کشور باهدف ایجاد هماهنگی بین واحد های تولید کننده آبلیمو جهت پیگیری مسائل و مشکلات تولیدکنندگان جهت توسعه بهره‌ وری و بهبود صنعت آبلیموی کشور راه اندازی شد . در راستای تحقق اهداف فوق انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران درتاریخ 6/ 12/ 1390در اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی به ثبت رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید