اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050972945330

کارآفرینی و نوآوری سازمانی

سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز گوگل

کد: 1395050972945330

https://goo.gl/iCLUa9

، قزوین , (اخبار رسمی): گوگل وقتی آغاز به کار کرد که سرگی برین، دانشجوی دانشگاه استنفورد، برای معرفی لری پیج، که حضورش در دانشگاه مورد توجه بود، در اطراف پردیس دانشگاه قدم می‌زد.

گوگل کارآفرینی و نوآوری سازمانی خود را از سال 2009 آغاز کرده است و در این راه همواره رشد داشته است.

اولین باری که این دو همدیگر را ملاقات کردند، در مورد همه چیز اختلاف نظر داشتند، اما یک سال بعد، انرژی خود را برای تشکیل یک موتور جستجو همسو کردند و در سال 1997، نام پروژه خود را گوگل نامیدند. نام شرکت گوگل، از واژه‌ ریاضی «گوگول» یعنی یک عدد یک با 100 صفر جلوی آن است.

این شرکت یکی از حیرت‌انگیزترین نرخ‌های رشد کسب‌ وکار را در تاریخ تجربه کرده است. تنها یک سال پس از اینکه برین و پیج کار را با هم آغاز کردند، دسامبر سال 1998، مجله پی‌سی، گوگل را به عنوان یکی از 100 وبگاه برتر آن سال اعلام کرد. این مجله اعلام‌ کرد که گوگل به طور استثنایی دربازگشت نتایج بسیار مرتبط» موفق بوده است.

در فوریه 1999، هشت کارمند گوگل از دفتر اصلی خود واقع در گاراژی خارج شدند و به دفتری در پالوآلتو نقل مکان کردند و پس از آن، در ماه اوت همان سال به سیلیکون ولی رفتند. در سال 2000، کارکنان گوگل نسخه‌ای از گوگل با 13 زبان را منتشر کردند و سال بعد از آن پروژه دیگری به نام گوگل ادوردز را راه‌اندازی کردند. در واقع گوگل ادوردز خدمات پرداخت به ازای هر کلیک است تا محصولات شرکت‌های بزرگ و کوچک به صورت آنلاین در دسترس خریداران بالقوه قرار بگیرند.

در نوامبر سال 2000، این شرکت، گوگل آنالیتیکس را منتشر کرد؛ برنامه‌ای است که به شرکت‌ها برای اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌های ادوردز و هم‌چنین وبگاه‌های آنها کمک می‌کند. برنامه ادوردز به گوگل در دو برابر کردن سود بین سال‌های 2006 و 2008 کمک کرد که طی آن گوگل از سود 6/3 میلیارد دلاری به سود 13/1 میلیارد دلاری رسید.

در سال 2001، گوگل با 26 زبان مختلف دردسترس قرار گرفت، و 3 میلیارد سند فهرست‌بندی و در دسترس کاربران قرار داده شد. در اوایل سال 2002، تعداد زبان‌های نسخه گوگل به 72 زبان افزایش یافت (از جمله زبان کلینگون)، و در ژانویه سال 2003، انجمن گویش آمریکا «گوگل را به عنوان پر استفاده‌ترین واژه در سال 2002 انتخاب کرد.

در اوایل سال 2004، گوگل 6 میلیارد عنصر را فهرست‌بندی کرده بود و مقر خود را به دفتر جدید و بزرگتری انتقال داد که در آن کارکنان در محیطی شبیه دانشگاه کار می‌کردند. پس از آن گوگل لوکال ( بعدها گوگل پلیسس نام گرفت) به معنی خدمت جستجوی محلی راه‌اندازی شد که به کاربران اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری خدمات محلی را مکان‌یابی کنند.

گوگل مپس در اوایل سال 2005 آغاز شده بود، و آوریل همان سال، گوگل امکان نمایش‌های ماهواره‌ای و ارائه مسیریابی از مکانی به مکان دیگر را برای کاربرانش فراهم کرد. در واقع، نه تنها این ویژگی بر روی رایانه، بلکه در تلفن‌های همراه هم قابل استفاده بود. ناگهان، کاربران جهت‌های رانندگی را از طریق پیامک در دسترس دیدند!

ادامه مطلب را از طریق لینک زیر بخوانید:

http://goo.gl/deygMm

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

قطب نوآوری

یادگیری و مربی‌گری تغییر

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار