اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051073075500

بابرجام یا بی برجام

دولت نیازمند تشکل هاست

کد: 1395051073075500

https://goo.gl/IGKMmR

، تهران , (اخبار رسمی): باید از ظرفیت تشکل ها در کنار دولت در حوزه تصمیم گیری استفاده کرد. زیرا ایجاد تغییر در بخش تولید اجتناب ناپذیر است حتی اگر همه تحریم ها لغو و سایه تحریم از اقتصاد کشور کوتاه شود.

بابرجام یا بی برجام، دولت نیازمند تشکل هاست

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن در ارزیابی بهره وری در بخش معدن گفت: این بخش به دلیل مشکلاتی که دیگر صنایع هم در سال های گذشته با آن دست به گریبان بودند، فرصت افزایش بهره وری را پیدا نکرده است. در چند سال اخیر بهره وری در بخش معدن به دلیل مشکلاتی مثل تحریم های بین المللی وعدم نوسازی به موقع تجهیزات، عدم استفاده از تکنولوژی و آموزش های روز رشد قابل توجهی نداشته است. به طور کلی بهره وری در معدن بسیار پایین است.

بهرامن گفت: با وجود استخراج مواد اولیه از دل زمین با استفاده از انرژی نسبتا ارزان، در فرآوری مواد معدنی و فروش آن در بازارهای جهانی در کنار رقبا عملکرد موفقیت آمیزی نداریم که این مسئله نشان از مشکل در بهره وری است ؛  با اعمال تغییر کوچکی در چرخه استخراج و فرآوری قیمت محصول معدنی ما افزایش می یابد و این نشان می دهد که نتوانستیم از آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی در حوزه معدن برای افزایش بهره وری و کاهش قیمت استفاده کنیم و هنوز از ارزش افزوده واقعی در بخش معدن فاصله داریم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با تاکید بر نقش تشکل های بخش خصوصی در افزایش بهره وری در صنعت و معدن گفت: باید از ظرفیت تشکل ها در کنار دولت در حوزه تصمیم گیری استفاده کرد. ایجاد  تغییر در بخش تولید اجتناب ناپذیر است. حتی اگر همه تحریم ها لغو و سایه تحریم از اقتصاد کشور کوتاه شود و تمام دروازه ها به روی ایران باز شود، نمی توان با این شیوه تولید به کار ادامه داد و باید برای افزایش بهره وری در تولید، از اکتشاف تا فرآوری نوآوری داشت.

رییس خانه معدن گفت: لغو تحریم ها و آغاز دوره پسابرجام یک فرصت ارزنده برای افزایش بهره وری است. درها به روی ایران باز و ارتباطات اقتصادی تسهیل شده است. در حال حاضر دسترسی به مراکز علمی، خریداری تجهیزات و آموزش در حوزه نوآوری آسان تر است و باید از این فرصت  برای تغییر تولید استفاده کرد. رقابت اصل اساسی در بازارهای جهانی است و معدن ایران بدون نوآوری در تولید نمی تواند با توجه به ظرفیت هایش در این بازار حضور پیدا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ