اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051073095500

واگذاری صنایع پایین دست صنعت نفت، اجبار است

کد: 1395051073095500

https://goo.gl/ouY8sa

، تهران , (اخبار رسمی): ورود بخش خصوصی به صنایع پایین دست نفت و گاز زمینه ساز تحقق اقتصادمقاومتی است که در گام نخست باید فروش "گازهای همراه " را حرکت خوبی در راستای ورود بنگاه های غیردولتی به این صنعت تلقی کرد.

واگذاری صنایع پایین دست صنعت نفت، اجبار است

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، در هفته گذشته در مراسمی فروش گازهای همراه به بخش خصوصی واگذار شد. این اتفاق از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه انرژی یک نمونه از صدها فرصتی است که می توان از آن با حضور بخش خصوصی، به نفع اقتصاد ایران استفاده کرد.  

مهدی شریفی نیک نفس، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در این باره گفت: طبق اساسنامه اخیر شرکت ملی نفت، غیر از صنایع بالادستی، تمام بخش های پایین دستی در صنعت نفت و گاز باید به بخش خصوصی واگذار شود و لازم به ذکر است که فروش گازهای همراه به بخش خصوصی حرکت خوبی در راستای ورود بخش خصوصی به این بخش است ؛  بخش خصوصی می تواند به سرعت وارد عمل شود و گازهای همراه مشعل ها را جمع آوری کرده و بفروشد.

وی ادامه داد: غیر از بحث جمع آوری گازها، حمل گاز نیاز به سرمایه گذاری دارد اما متاسفانه زیربنای لجستیکی صادرات گاز در کشور فراهم نیست اما حرکت های خوبی در این زمینه انجام شده است که در بخش ایزوتانک ها برای حمل گازهای همراه و میعانات گازی سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام شد تا این محصول، به کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی مثل کنیا، تانزانیا، و کشورهای مثل بنگلادش و سریلانکا که امکان حمل از طریق کشتی به آن ها وجود ندارد، صادر شود.

شریفی نیک نفس در این باره که در عمر سه ساله دولت یازدهم تاکنون چند پروژه مثل جمع آوری گازهای همراه به بخش خصوصی واگذار شده است گفت: فکر می کنم این حرکت از اولین حرکت های دولت برای به بازی گرفتن بخش خصوصی در بخش های پایین دستی صنعت نفت و گاز است وامیدواریم ادامه پیدا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته