اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051376035408

مدیر عامل بانک صنعت و معدن تاکید کرد

تحقق طرح رونق تولید در قالب کار گروهی

کد: 1395051376035408

https://goo.gl/kz3eym

، تهران , (اخبار رسمی): افخمی گفت: تحقق طرح رونق تولید یک کار گروهی است و این طرح بسیار ارزشمند و بزرگ بوده که باید علیرغم همه چالش ها با آن روبرو شویم و با نگاهی واقع بینانه به اهداف آن دست پیدا کرد.

علی اشرف افخمی

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، نشست مشترک روسای سازمان های صنعت ، معدن و تجارت و سرپرستی استانی شعب بانک صنعت و معدن با موضوع حمایت از صنایع کوچک، اولویت اقتصاد مقاومتی ، به میزبانی این بانک برگزار شد.

 در این نشست نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش بانک ها در راه اندازی واحد های تولیدی ناکارآمد و ایجاد خوش بینی واقعی اقتصادی در کشورمان گفت: خوشبختانه عملکرد بانک صنعت و معدن مورد رضایت بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارائی است.

همچنین علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در نشست مشترک روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت و سرپرستان استانی شعب بانک صنعت و معدن فعالیت در زمینه تحقق طرح رونق تولید را یک کار گروهی توصیف کرد و افزود: این طرح بسیار ارزشمند و بزرگ است و ما باید علیرغم همه چالش ها با آن روبرو شویم و با نگاهی واقع بینانه به اهداف آن دست پیدا کنیم.

وی در تشریح موفقیت های بانک صنعت و معدن در زمینه تامین مالی طرح های صنعتی گفت: این بانک تنها در 4 ماه نخست امسال به 466 واحد صنعتی مبلغی بیش از 560 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

افخمی با تکیه بر این که موفقیت های بانک صنعت و معدن در سایه همکاری روسای سازمان های صنعت،معدن و تجارت با همکاران ما در استان ها به دست آمده است تصریح کرد: ما میخواهیم به واحدهایی تسهیلات بدهیم که بازار داشته باشند، شغل ایجاد کنند ، صادرات داشته باشند و منابع مالی را در زمینه مورد قرارداد مصرف کنند.

وی بیان داشت: بانک صنعت و معدن در سال 86 سرمایه ای بالغ بر 2 هزار و 100 میلیارد تومان در اختیار داشته که معادل 2 میلیارد دلار در آن زمان بوده است ، میزان ریالی این سرمایه در این مدت ثابت مانده است با این تفاوت که با افزایش بهای دلار به 700 میلیون دلار کاهش یافته است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت : این بانک با وجود آنکه تنها 1/2 سپرده کل بانک های کشور را در اختیار دارد توانسته است 11 درصد از تسهیلات اعطایی به صنایع را به خود اختصاص دهد .

وی سهم بانک صنعت و معدن از سپردهای بانک های توسعه ای را 3/5 درصد و میزان تسهیلات را در میان این بانک ها 17 درصد بیان کرد.

افخمی نبود توازن منابع ناشی از افزایش پیدا نکردن میزان سرمایه بانک صنعت و معدن، استمهال بدهی ها و لزوم تسریع بازپرداخت منابع تامین شده از طریق صندوق توسعه ملی در مقایسه با مدت دار بودن بازپرداخت بدهی شرکت های صنعتی را از مشکلات این بانک توصیف کرد.

این مدیر بانکی افزود: بانک صنعت و معدن در سال های 93 و 94 طرح های بزرگ نظیر نیروگاه ها ، طرح های فولادی ، داروسازی ، کاشی سازی ، خطوط زیرساخت راه آهن و ...را بیش از 10 میلیارد دلار تامین کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: تنها در سه ماهه اول امسال 24 طرح کوچک ومتوسط با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده و برای این کشور شغل ایجاد کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود بر اهمیت همبستگی و همکاری روسای سازمان های صنعت ، معدن و تجارت و سرپرستی بانک صنعت و معدن در استان ها تاکید کرد و افزود: بانک صنعت و معدن با بیش از 10 هزار واحد تولیدی همکاری دارد ، واحدهایی که لازم است فعالیت های بانکی خود را از طریق این بانک انجام می دهند و همکاری سازمان های صنعت،معدن و تجارت می تواند در ترغیب آن واحدها در این مورد موثر باشد.

افخمی بیان داشت: علاوه بر این ، اگر شرکت های بزرگ تولید فولاد، خود روسازی ها و...تنها 20 درصد از تعاملات بانکی خود را از طریق بانک صنعت و معدن انجام دهند رسوب پول ایجاد شده موجب افزایش قدرت این بانک در تسهیلات دهی و درنتیجه بازگشت آن برای تامین مالی طرح های صنعتی در استان های مختلف کشور خواهد شد.

این مدیر بانکی در خصوص نحوه تخصیص منابع مالی در طرح رونق تولید هشدار داد که تمرکز اعطای تسهیلات بر واحد های صنعتی ناکارامد موجب عدم توجه به واحدهای فعال و موفقی که هم اکنون با بانک ها همکاری می کنند نشود.

وی گفت: لازم است که سازمان های صنعت،معدن و تجارت اطلاعات خود را با بانک صنعت و معدن به اشتراک بگذارند تا واحدهای شایسته دریافت تسهیلات از متقاضیانی که به دنبال دریافت وام برای صرف کردن آن در مسیر غیر مولد هستند متمایز شوند.

افخمی در تشریح ضرورت افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن گفت: کفایت سرمایه موجب می شود که در مذاکره با طرف های خارجی برای تامین اعتبار طرح های داخلی از موقعیت بهتری برخودار باشیم.

افخمی بیان داشت: قطعا همکاران ما تمام ظرفیت خود را به کار خواهند گرفت که تا پایان شهریورماه به تعداد واحد هایی بیش از ظرفیت تعیین شده برای این بانک در طرح رونق تولید تسهیلات بدهند .

ابویی مهریزی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت در نشست مشترک روسای سازمان های صنعت ، معدن و تجارت و سرپرستان شعب بانک صنعت ومعدن گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قالب 12 برنامه عملیات اجرایی آغازشده که نتیجه آن روشن شدن امکان پذیری برنامه هایی از این دست و توان مجریان آن است.

وی افزود: آثار و دستاوردهای اجرای طرح رونق تولید باید با واقع گرایی و دقت زیاد ثبت و ارائه شود تا نتیجه مطلوب حاصل شده و از ایجاد انتظارات و توقعات دور از دسترس جلوگیری کند.

وی در ادامه به تشریح عملکرد وزارت صنعت،معدن و تجارت در ماه های اخیر پرداخت و از افزایش تعداد پروانه های بهره برداری در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با برنامه های پیش بینی شده خبرداد.

در ادامه این نشست روسای سازمان های صنعت ، معدن و تجارت و سرپرستان شعب بانک صنعت ومعدن با تشکیل کارگروه هایی به بحث و تبادل نظر درمورد شیوه و موانع موجود در مسیر تحقق طرح رونق تولید پرداختند.

گفتنی است طرح رونق تولید توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت و برای کمک به واحدهای صنعتی ناکارامد ، با پیشرفت بالای 60 درصد که تعداد آن ها در مرحله اول به 10 هزار واحد می رسد تدوین شده است و مقرر شده است که تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت های لازم به این واحد ها صورت گیرد.

در ضمن این واحد ها می توانند از طریق سایت اینترنتی بهین یاب که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده ثبت نام کرده و مشکلات خود را اعلام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک صنعت و معدن

بانک اعتبارات صنعتی که اولین بانک توسعه صنعتی در ایران است به موجب قانون برنامه عمرانی هفت ساله دوم کشور در سال 1335 باسرمایه اولیه 600 میلیون ریال و به منظور ایجاد و تقویت کارآفرینان بخش خصوصی تأسیس گردید .سهام اولیه این بانک تماماً به دولت تعلق داشت لیکن پس از حدود 20 سال فعالیت، تصمیم گرفته شد که با فروش تدریجی سهام به بخش خصوصی موجبات غیردولتی شدن بانک مزبور فراهم گردد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه