اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051376205811

کمیته مشترک تامین منابع پایدار هلال‌احمر

کد: 1395051376205811

http://goo.gl/gAvhZ9

، تهران , (اخبار رسمی): معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جمعیت هلال احمر از تشکیل کمیته مشترک تامین منابع پایدار این سازمان خبر داد.

کمیته مشترک تامین منابع پایدار هلال‌احمر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر ، سعید نمکی ،معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر این که کاملا آماده تجهیز هلال‌احمر به امکانات مورد نیاز این نهاد مردمی هستیم، اعلام کرد: آماده‌ایم هلال‌احمر را به امکانات و تجهیزاتی که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب این نهاد مردمی را به سازمانی چابک تبدیل خواهد کرد، مجهز و نیازهای آن را تامین کنیم.

 سعید نمکی در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر، گفت: باید نقش ارزنده جمعیت هلال‌احمر را در شرایط سخت و بحرانی کشور دید و لذا چشم امید بسیاری به تلاشگران هلال‌احمر در حوادث و اتفاقات مختلف داریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت برای تحقق اهداف بشردوستانه و مردمی جمعیت هلال‌احمر همه تلاش خود را به‌کار خواهد بست، افزود: باید به فرموده مقام معظم رهبری، کمک کنیم تا نهاد مردمی چون هلال‌احمر، به سازمانی چابک تبدیل شود. به همین خاطر در این زمینه آمادگی داریم تا هر آنچه از تجهیزات و امکانات برای این نهاد مردمی در پاسخ به نیازهای مردمی مورد نیاز است، تامین کنیم. در این زمینه هلال‌احمر فقط برنامه جمع بندی شده خود را برای تجهیز به سامانه‌های به‌روز و استاندارد ارائه دهد و مانیز قول می‌دهیم تا از آنها را پشتیبانی و حمایت کنیم.

نمکی همچنین با تاکید بر ضرورت تدوین پروژه‌ای ملی برای توسعه آموزش‌های همگانی، ادامه داد: با تدوین این برنامه ملی در حوزه آموزش همگانی، تمامی دستگاه‌های متولی این بخش درگیر و شریک کاری ما می‌شوند. ما نیز اعتبار این مهم را در اختیار هلال‌احمر قرار می‌دهیم تا  به عنوان مسئول توسعه آموزش‌های همگانی کشور، مدیریت این حوزه را نیز بر عهده داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه هر اندازه در کنار مردم باشیم، عزت و ارزش ما افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: مردم در هر کشوری همواره جمعیت‌های ملی را در کنار خود و عاشقانه در حال خدمت به خود دیده‌اند.  هر اندازه جمعیت هلال‌احمر بتواند وابستگی خود را از دولت کم کند، نه تنها گزندی نمی‌بیند، بلکه نزد مردم از مقبولیت و عزت بیشتری برخوردار شده و صد البته ماندگارتر خواهد شد.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، با تاکید بر ادامه روند هلال‌احمر در پرهیز از سیاسی‌کاری، گفت: هیچگاه نباید سوار بر قطار سیاست شد؛ همانگونه که تاکنون جمعیت هلال‌احمر عمل کرده است، باید تمام تلاش خود را به‌کار بندید تا این جمعیت آلوده سیاسی‌کاری نشود.

وی با توصیه به پرهیز از انجام اقدامات جزیره‌ای، اظهار کرد:  کشور ما منابع بسیاری دارد که باید آنها را به‌درستی مدیریت کرد. از سویی همه دستگاه‌های مدیریتی کشور باید در موضوعات و اقدامات مشترک از جمله انواع بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی(اجتماعی)، کار گروهی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و هلال‌احمر نیز در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های خود از ظرفیت و توان سایر دستگاه‌ها بهره برده و خود به عنوان هماهنگ‌کننده و تسهیل‌گر ایفای نقش کند.

 در توسعه مراکز درمانی خارج از کشور به هلال احمر کمک می‌کنیم

نمکی با تاکید بر این که باید نگاهی جهانشمولتر به انجام فعالیت‌ها و اقدامات خیرخواهانه داشت، بر بهبود و توسعه عملکرد مراکز درمانی هلال‌احمر در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: اگر سیاست جمعیت بر تداوم فعالیت‌های مراکز درمانی  در خارج از کشور باشد، آماده‌ایم تا در این زمینه کمک حال هلال‌احمر باشیم. به همین دلیل بازنگری و برنامه‌ریزی خاص برای مراکز درمانی خارج از کشور ضروری است. ما نیز از توسعه مراکز درمانی که در اصل همانند سفارتخانه‌ها، اعتبار کشورمان هستندحمایت خواهیم کرد.

 قول سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور برای کمک به هلال احمر

نمکی معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، با اشاره به این که بودجه هلال‌احمر برای سال 95 در شرایط بسیار سختی با مدیریت منابع افزایش یافت، توضیح داد: ما شرمنده شما هستیم و شرافتمندانه قول می‌دهیم برای کمک به نهاد مردمی هلال‌احمر در تحقق اهداف و برنامه‌هایش به‌خصوص در زمینه آموزش همگانی و توسعه برنامه‌های داوطلبانه و حوزه جوانان نکنیم.

وی افزود: به علاوه در زمینه کسب درآمد از منابع پایدار،  با تشکیل کمیته‌ای مشترک از نمایندگان سازمان برنامه و هلال‌احمر، پیشنهادات لازم را ارائه دهید تا تدابیری اتخاذ شود که بخش حاکمیتی جمعیت هلال‌احمر را به منابع پایدار گره زده و درآمدهایی پایدار برای آن تعیین کنیم.

نمکی همچنین با بیان اینکه  اتخاذ تدابیری برای کمک‌ به تجهیز انبارهای امدادی هلال‌احمر در دست بررسی است، اضافه کرد: هلال‌احمر برای تجهیز به پهبادها و تجهیزات به‌روز امدادی می‌تواند با فعالان این حوزه در بخش  هوا و فضای سپاه پاسداران همکاری خود را توسعه بخشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی