اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951030223115811

در افتتاحیه دومین دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه ویژه خبرنگاران عنوان شد

زلزله کلان شهر تهران جدی گرفته شود

کد: 13951030223115811

https://goo.gl/I0AEiJ

، تهران , (اخبار رسمی): خبرنگاران حوزه هلال احمر در خبرگزاری ها، روزنامه ها و پایگاه های خبری می توانند با درخواست ارائه آموزش های همگانی، از ارائه این آموزش ها در محل کار خود برای سایر خبرنگاران برخوردار شوند.

زلزله کلان شهر تهران جدی گرفته شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وحید رحمتی،مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در افتتاحیه دومین دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه ویژه خبرنگاران ضمن تشکر از حمایت رسانه ای خبرنگاران در زمینه بودجه جمعیت هلال احمر،این خبر را علام کرد و گفت: حجم پشتیبانی رسانه ها از دغدغه هلال احمر در زمینه کاهش بودجه سال 96چشمگیر بود و این همراهی جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی به نقش خبرنگاران حوزه هلال احمر اشاره کرد و افزود: فعالیت های داوطلبانه و امدادی هلال احمر در داخل و خارج از کشور بر کسی پوشیده نیست و خدمات تخصصی ارائه شده به هموطنان به گونه ای است که برای رسانه ای کردن آن نیازمند خبرنگارانی هستیم که بر فعالیت های هلال احمر به صورت تخصصی اشراف داشته باشند؛ بنابراین ماندگاری خبرنگاران در حوزه هلال احمر بسیار مهم است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت 50 هزار نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر که بسیاری از آنان با مدارج عالی تحصیلی به مردم خدمت می کنند ، عنوان کرد: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر در تمام فصول سال در اقصی نقاط کشور به صورت داوطلبانه اقدام به ارائه خدمات به هموطنان می کنند که برای انجام وظایف خود هیچ حقوق و دستمزدی دریافت نمی کنند، حال اگر سازمانی با این تعداد نیروی در حال خدمت قصد پرداخت حقوق را داشت، مسلما مبلغ قابل توجهی را به صورت ماهیانه هزینه می کرد؛ اما نیروهای جمعیت هلال احمر بدون هیچ گونه چشمداشتی مشغول خدمتگزاری به مردم هستند و تنها گله مند عدم تخصیصی و یا کاهش بودجه جمعیت هلال احمر ازهستند که امدادرسانی آن ها به هموطنان را با مشکل مواجه می کند.
روابط عمومی هلال احمر رابط معاونت آموزشی در ارائه آموزش همگانی به اصحاب رسانه

رحمتی با تاکید بر نقش رسانه ها در گسترش فرهنگ آموزش همگانی، اذعان کرد: معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) را در سراسر کشور اجرا می کند که در گام اول آموزش با مراجعه به درب منازل و و آگاه سازی اولیه نسبت به لزوم آمادگی در برابر سوانح و حوادث انجام خواهد شد؛ در این زمینه روابط عمومی جمعیت هلال احمر می تواند به عنوان رابط معاونت آموزشی و اصحاب رسانه باشد و هماهنگی های اولیه برای آموزش مدیران و خبرنگاران در خبرگزاری ها، روزنامه ها، سایت ها و پایگاه های خبری اقدام کند.

به گفته وی؛ خبرگزاری ها، روزنامه ها، سایت ها و پایگاه های خبری که تمایل به برگزاری این دوره در محل کار خود را دارند می توانند از طریق مکاتبه با روابط عمومی جمعیت هلال احمر درخواست خود را اعلام کرده تا در اسرع وقت نسبت به برگزاری این دوره ها اقدام شود.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در باره برگزاری تورهای رسانه ای در نوروز 96 نیز خاطر نشان کرد: برای نوروز 96، برنامه ریزی لازم به منظور عزیمت خبرنگاران به صورت هوایی و یا زمینی به مناطق صعب الخدمت انجام شده تا خبرنگاران از نزدیک با ارائه خدمات جمعیت هلال احمر به هموطنان در این مناطق مختلف کشور آشنا شوند.

به کلان شهر پر مخاطره تهران و زلزله آن فکر کنیم

مرتضی مرادی پور؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در ادامه با بیان اینکه در چرخه مدیریت بحران بخشی به نام تمرکز رسانه ای وجود دارد، تاکید کرد: در این بخش نیاز به اطلاع رسانی از اهمیت خاصی برخوردار است که این مهم با حضور خبرنگاران و تهیه اخبار از سوی آن ها محقق خواهد شد؛ بنابراین برای حضور خبرنگاران در حوادث و مخاطرات آموزش هایی لازم است که در دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه، این آموزش ها به آنها ارائه می شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران با گذراندن دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه به این دانش دست پیدا می کنند که در زمان بروز حوادث و سوانح برای خود و یا اطرافیان برای ادادرسانی و یا رهایی از سانحه چه عکس العملی از خود نشان دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه  در کلان شهر تهران بیشتر منازل مسکونی روی گسل ساخته شده است و در صورت بروز زلزله، خسارات ناشی از آن جبران ناپذیر خواهد بود، یادآور شد: بایستی تهران و حوادث خاص آن جدی گرفته شود و در زمینه بروز زلزله در پایتخت حساس سازی های لازم در زمینه آموزش کمک های اولیه و ارائه خدمات امدادی انجام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]