اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230055811

خدمات و فعالیت های هلال احمر در ایام مبارک دهه فجر تشریح شد

برپایی 30 پست امدادی درمسیر راهپیمایی 22 بهمن

کد: 13951113230055811

https://goo.gl/b99m0M

، تهران , (اخبار رسمی): هلال احمر ازپوشش امدادی خود را در مرقد مطهر امام راحل (ره) آغاز کرده و عطف خدمات هلال احمر در راهپیمایی 22 بهمن با ارائه خدمات در 30 پست امدادی در طول مسیر راهپیمایی در استان تهران خواهد بود.

برپایی 30 پست امدادی درمسیر راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر؛ حسین کتابدار؛ مسئول ستاد بزرگداشت ایام مبارک دهه فجر در جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود به همین مناسبت و چگونگی پوشش امدادی مراسم‌های مهم این ایام از جمله راهپیمایی 22 بهمن  با علام این خبر گفت: جمعیت هلال‌احمر براساس سنوات گذشته از امروز پوشش برنامه های ایام الله دهه فجر در مرقد مطهر امام راحل (ره) آغاز خواهد شد و عطف برنامه های اجرایی هلال احمر در این ایام، همزمان با راهپیمایی روز 22 بهمن که  مصادف با روز جمعه و نماز جمعه است و پوشش امدادی این مراسم در 30 پست امدادی در طول مسیر راهپیمایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه برای راهپیمایی 22 بهمن 400 الی 500 نیروی امدادگر و کارکنان هلال احمر در اکیپ‌های درمانی مسیر راهپیمایی را پوشش امدادی خواهند داد، گفت: در این زمینه ضمن برگزاری مانور آمادگی جسمانی و روحانی امدادگران بر بام بانک تجارت در خیابان آزادی تهران، آموزش CPR، تست‌های قند و فشار خون ارائه خواهد شد و چادرهایی برای سالمندان نیز برپا و همچنین برای جذب نیروهای داوطلب نیز پذیرش‌های مربوطه انجام خواهد شد.
40 هزار خانوار تهرانی تا پایان سال جاری آموزش می بینند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر در ادامه این نشست خبری با اشاره به اجرای طرح ملی خادم به معنای خانواده آماده در مخاطرات گفت: این طرح به منظور ایجاد آمادگی های مردم در سطح کشور و خانواده آماده در مخاطرات احتمالی برنامه ریزی شده که تا سال 1400تعداد 24 میلیون نفر این آموزش ها را ببینند و طبق برنامه ریزی های انجام شده هر سال 6 میلیون نفر از این آموزش ها بهره مند خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه سهم جمعیت هلال احمر استان تهران از آموزش های طرح خادم تعداد 40 هزار خانوار تا پایان سال جاری است، اظهار کرد: تفاوت اجرای طرح خادم با دیگر طرح های آموزشی جمعیت هلال احمر در نحوه ارائه آموزش هاست به این شکل که در طرح خادم، نیروهای داوطلب هلال احمر به درب منازل شهروندان مراجعه کرده و در 12 نوبت به سرپرست یا یکی از اعضای خانواده به شکل آموزش چهره به چهره آموزش های لازم برای مواجهه با مخاطرات ارائه می شود.وی با تاکید براینکه جلسات تسهیلگران طرح خادم برگزار شده و داوطلبان آموزش دیده هلال احمر  با کاور هلال و همراه داشتن کارت شناسایی که با هماهنگی استانداری تهران و مسئولان امنیتی و انتظامی تهیه شده، به منازل شهروندان مراجعه می کنند، افزود: شناسایی نقاط امن خانه، کمک های اولیه، کیف کمک های اولیه و ...در 12 شاخص به خانوارها ارائه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد: طرح خادم در سال جاری در شهرهای تهران، شهریار، شهر ری و پاکدشت که پرمخاطره ترین مناطق تهران هستند، به اجرا در می آید.
میزان آمادگی هلال احمر در برابر زلزله احتمالی تهران
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در ادامه عنوان کرد: براساس قانون و وظایفی که برعهده هلال‌احمر است باید این جمعیت اقلام 22 گانه ضروری برای مواجهه با حوادث به مقدار 2 درصد جمعیت منطقه در انبارهای خود ذخیره داشته باشد ولی این ذخیره برای تهران به دلیل ابعاد گستردگی حادثه باید 10 درصد باشد که متأسفانه هم‌اکنون اقلام موجود در انبارهای جمعیت هلال‌احمر استان تهران به دلیل کمبود اعتبارات، از 2 درصد هم کمتر است. کتابدار گفت: البته امیدوار هستیم که اعتبارات لازم در این زمینه به‌زودی محقق شود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران همچنین با اشاره به پشتیبانی هلال احمر از عملیات امدادرسانی در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو تهران، تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر در این سانحه به عنوان پشتیبان نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی حضور یافته بود.
وی با اعلام اینکه تا قبل از فرو ریختن ساختمان پلاسکو ۲۰ دستگاه آمبولانس هلال‌احمر در محل حادثه مستقر شده بود، افزود: بعد از ریزش ساختمان پلاسکو ۱۸ قلاده سگ زنده‌یاب جمعیت هلال احمر به همراه ۱۸ مربی و همچنین ۸ دستگاه زنده‌یاب برای جست و جو در محل حادثه پلاسکو، در صحنه عملیات حضور داشتند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه