اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051778715499

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران:

قیمت مواد غذایی باید 20درصد کاهش پیدا کند

کد: 1395051778715499

http://goo.gl/Rh4cAf

، تهران , (اخبار رسمی): امروز عوارض ورود و تعرفه‌های کالاها و مواد اولیه کارخانجات به نحوی افزایش پیدا کرده که باعث بروز اختلاف قیمت بین پشت و روی گمرک می‌شود. یعنی قیمت‌ها در آن‌سوی گمرک تا این طرف، بعضاً دوبرابر می‌شود.

قیمت مواد غذایی باید 20درصد کاهش پیدا کند

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، کاوه زرگران عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران درباره قیمت بالای مواد غذایی اظهار کرد: امروز عوارض ورود و تعرفه‌های کالاها و مواد اولیه کارخانجات به نحوی افزایش پیدا کرده که باعث بروز اختلاف قیمت بین پشت و روی گمرک می‌شود. یعنی قیمت‌ها در آن‌سوی گمرک تا این طرف، بعضاً دوبرابر هم می‌شود. این‌ها باید با این مسئله که آیا مردم توان و قدرت خرید دارند یا خیر، مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نگاهی به وضعیت و فروش واحدهای تولیدی ما نشان می‌دهد که روز به روز در حال تجربه کاهش فروش هستیم. این خبر بدی است، در دل این ماجرا یک حقیقت وجود دارد و آن هم این است که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده‌است.

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران افزود: ما روزانه چیزی نزدیک به 1800 تن شیر خام را به شیر خشک تبدیل می‌کنیم چرا که مردم توان و قدرت خرید آن را ندارند. این شیری است که به صورت مازاد به دست می‌آید و به شیر خشک تبدیل می‌شود که در نهایت هم تولیدکننده بعد از مدتی مجبور می‌شود آن را با قیمت بسیار پایینی به فروش برساند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه دارد به این حوزه ورود کند و در این زمینه رسیدگی کند. او باید معیشت مردم را مورد بررسی قرار بدهد و دلایل کوچک شدن سفره‌های مردم را مشخص کند. او باید دقیقاً این پرسش را مورد بررسی قرار بدهد که چرا سفره‌های ایرانی در حال کوچک شدن است.

وی گفت: البته عوامل دیگری نیز در این حوزه اثرگذار است. یکی از مهم‌ترین عوامل دیگر این است که قیمت فروش محصولات غذایی از درب کارخانه با قیمتی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، به گونه‌ای است که چیزی حدود 35 تا 55 درصد از قیمت مصرف‌کننده به دست واسطه‌ها و سوپرمارکت‌ها می‌رسد.

زرگران در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که می‌توان با مدیریتی صحیح این عدد را حداقل 20درصد کاهش داد. یعنی می‌توان قیمت مواد غذایی را در یک نظام مدون و اصولی، تا 20درصد کاهش داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]