اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051879355500

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خبرداد

وزارت راه و شهرسازی به کمک سیمانی ها می آید

کد: 1395051879355500

http://goo.gl/7E3EUz

، تهران , (اخبار رسمی): برای تحریک تقاضای آنی بازار سیمان، 2 میلیون تن سیمان به صورت مسجل که نیاز وزارت راه و شهرسازی است از طریق خرید دین یا از طریق مثلث پیمانکار، تولیدکننده و بانک برنامه ریزی برنامه ریزی شد.

وزارت راه و شهرسازی به کمک سیمانی ها می آید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، سید محمد اتابک رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ‏با مثبت خواندن این جلسه و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حل چالش های صنعت، گفت: یکی از چالش های مهم کنونی صنعت سیمان نبود تقاضاست و از همین رو در این جلسه بحث افزایش و تحریک تقاضا برای سیمان مطرح و موضوعات خوبی در ارتباط با آن صورت گرفت و قرار شد تحریک تقاضای آتی صورت گیرد و 2 میلیون تن سیمان به صورت مسجل که نیاز وزارت راه و شهرسازی است یا از طریق خرید دین یا از طریق مثلث پیمانکار، تولیدکننده و بانک برنامه ریزی شود و در طرح های عمرانی مصرف گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از مصوبات و راهکارهای پیشنهاد شده در این جلسه تاکیدات بر فرهنگ سازی بود و گسترش جاده های بتنی و سازه های بتنی در کشور بود، گفت: در این زمینه سه پیشنهاد ارائه شد که اولین آن برگزاری همایشی از سوی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با همکاری وزارت راه و شهرسازی و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جاده سازی بتنی و ارجعیت آن در کشور بود ؛ دومین پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی از تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای جاده سازی بتنی در کشور با هدف گسترش این جاده ها و فرهنگ سازی بود. و سومین راهکار هم ترویج و ایجاد مشوق هایی برای گسترش سازه های بتنی به جای سازه های فلزی در کشور و مقرر شد تا در این زمینه سمینارهایی برای سازندگان در نظر گرفته شود تا به فرهنگ سازی در این زمینه کمک کند.

اتابک در ادامه به طرح دیگری که برای بالابردن مصرف سیمان در جلسه کارگروه سنجیده شده، اشاره کرد و گفت: درحال حاضر دولت برای ساخت جاده ها قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی اختصاص می دهد؛ یکی از پیشنهادهای خوب مطرح شده در این جلسه که از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شد، این بود که سیمان جایگزین قیر شود و قیر را صادرکنند؛ با این کار علاوه براین که در راستای توسعه جاده های بتنی گام خواهیم برداشت، می توانیم از مزیت های اقتصادی کشور هم بهترین استفاده را کنیم و در عمل در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده ایم زیرا صادرات قیر بسیار ساده تر از صادرات سیمان است و این کار ارزش افزوده خوبی می تواند برای کشور داشته باشد علاوه براین که تولیدات کنونی سیمان واحدها نیز مصرف می شود.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه به محدودیت تقاضا در کشور برای مصرف سیمان و تولید بالای سیمان از سوی واحدها اشاره کرد و درباره راهکار ارائه شده برای حل این مشکل گفت: مقرر شد با لحاظ کردن میزان حداکثری صادرات و حداکثری مصرف داخلی انجمن و واحدهای تولیدی به نحوی سیمان در کشور تولید کنند که از هدر رفت سرمایه های ملی جلو گیری شود؛ به این معنا که واحدهای تولیدی راندمان کار خود را تعدیل کنند و تعادلی باتوجه به شرایط در تولید سیمان ایجاد شود تا شاهد روی زمین ماندن سیمان و کلینکر نباشیم. به نظرم اگر این اتفاق بیفتد و بین تقاضا و عرضه رابطه منطقی وجود داشته باشد و تعادل ایجاد شود قیمت ها به سمت کاهش تخفیف و منطقی شدن و به سمت قیمت های مصوب پیش خواهد رفت؛ بنابراین می توانیم انتظار داشته باشیم که این هم برای تولید کننده مثبت باشد و هم برای سهام داران صنعت سیمان و از زیان جلوگیری کند؛ ضمن اینکه در این شرایط هزینه های تولید قطعا با هزینه های سربار ثابت با لحاظ کردن میزان تعدیل شده تولید در نظر گرفته می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ