اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051879925832

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

اتصال کشورهای اروپای به خلیج فارس

کد: 1395051879925832

http://goo.gl/Ud54Iq

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از حلقه‌های اصلی کریدور شمال – جنوب را مسیر قزوین – رشت – آستارا اعلام کرد که نقش مهمی در ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی خواهد داشت.

اتصال کشورهای اروپای به خلیج فارس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به کریدور شمال به جنوب و نقش راه آهن در این کریدور، گفت: همزمان با سفر روحانی رییس جمهور کشورمان به باکو، تفاهم‌نامه همکاری ایران و کشور آذربایجان به منظور همکاری های تجاری و ریلی به امضا خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش راه آهن در جهت احیای کریدور شمال – جنوب اظهار کرد: کریدور شمال– جنوب مسیری است که از سمت کره، چین، سنگاپور و هند، کالاها را به سمت اروپا و روسیه انتقال می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر ایران میانبری برای انتقال بارهای ترانزیتی از خلیج فارس و بندرعباس به آستارا و از آنجا به کشور آذربایجان و در نهایت به مسکو و کشورهای اروپایی محسوب می شود، عنوان کرد: این کریدور مسیر بسیار مهم ترانزیتی خواهد بود که مجموع کشورها را به یکدیگر پیوند خواهد داد.

پور سید آقایی اظهار کرد: یکی از حلقه های واسط کریدور شمال – جنوب، مسیر آستارا – آستارا است که به طول 10 کیلومتر آستارای ایران را از طریق پل به آستارای کشور آذربایجان وصل می کند. این پل در حال ساخت است که تا 5 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت راه آهن خاطر نشان کرد: راه آهن قزوین – رشت و آستارا نیز درحال ساخت است که تا پایان امسال محور قزوین به رشت تکمیل و محور رشت به آستارا با سرمایه گذاری کشور آذربایجان ساخته می شود.

وی افزود: با امضای تفاهم نامه همکاری بین راه آهن ایران و آذربایجان؛ این محور احداث خواهد شد و تا تکمیل مسیر فوق، کالاها از بندرعباس تا قزوین به وسیله راه آهن جابجا و از رشت تا آستارا با کامیون و از آستارا از طریق پل به کشور اذربایجان منتقل می شود.

پیش از اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان برای رایزنی در کریدور شمال – جنوب، اجلاس سه جانبه میان روسای جمهور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در اینچه برون و اجلاس سه جانبه دیگری میان روسای جمهور ایران، افغانستان و نخست‌وزیر هند در تهران انجام شده بود که در تمامی این نشست‌ها برای برقراری و احیاء کریدور شمال و جنوب بحث و تبادل نظر شده است.

در این اجلاس در زمینه ارتباط راه‌آهن ایران، آذربایجان و روسیه که موجب اتصال کشورهای اروپای شرقی و شمالی به خلیج فارس، اقیانوس هند و کشورهای جنوبی می‌شود، بحث و بررسی انجام می شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان