اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970607313895832

همزمان با برگزاری دومین جشنواره ایده و اقدام اعلام شد

ایجاد مرکز توسعه کسب و کارهای نوین و استارتاپی راه آهن

کد: 13970607313895832

https://goo.gl/jfPbY2

، تهران , (اخبار رسمی): دومین جشنواره ایده و اقدام امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، معاون فنی و زیر بنایی راه آهن، مدیران و کارشناسان فنی وزیربنایی ستاد و مناطق برگزار شد. 

ایجاد مرکز توسعه کسب و کارهای نوین و استارتاپی راه آهن
ایجاد مرکز توسعه کسب و کارهای نوین و استارتاپی راه آهن

از ایده‌هایی که برای راه آهن سود داشته باشد با تمام قوا حمایت مالی و عملی خواهیم کرد تا به مرحله اقدام برسد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نوراله بیرانوند، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل در این جشنواره گفت: معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل مسئولیت بیشتری نسبت به سایر معاونت‌ها در حوزه مشارکت همکاران و ارائه ایده‌ها دارد و از این رو در نظر داریم مرکز توسعه کسب و کارهای نوین و استارتاپ‌های راه آهن را راه اندازی کنیم. 

وی ادامه داد: این مرکز در نظر دارد با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی، ایده‌های خارج از سازمان و نیز همکاران خلاق را به راه‌آهن وارد کند.

بیرانوند با بیان اینکه بر اساس آمارها نزدیک به ۱۵ درصد ایده‌های استارتاپی در سازمان‌های پیشرو به همکاران و کارکنان سازمان‌ها اختصاص دارد، یادآور شد : مطمئناً بخشی از ۴۷۱ ایده‌ای که به جشنواره ایده و اقدام ارسال شده، به موضوعات جدید و نوین اختصاص دارد. 

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل با اشاره به اینکه مشارکت فکری همکاران موجب بهبود در مدیریت سازمان خواهد شد، تاکید کرد: پرداختن به این موضوع به شکل نظام‌مند، همت بلندی می‌خواهد و تعامل بخش عملیاتی و حوزه اندیشه و فکر همکاران در زمینه های داخلی و بین المللی موجب خشنودی است. 

بیرانوند با بیان اینکه چنین تعاملی موجب شده تا راه آهن بهترین استفاده را از حوزه UIC داشته باشد، اضافه کرد: در ماه گذشته آیین نامه نظام بهره وری را ابلاغ کردیم که جهت اندیشیدن به موضوع بهره وری تدوین شده است.

وی گفت‌: این جشنواره کمک می‌کند که بتوانیم مشارکت کیفی و کمی را در راستای افزایش بهره وری سریع و هدفمند بالا برده و نشاط فکری را در راه آهن شاهد باشیم. 

حمایت از ایده‌های برتر 

از سوی دیگر مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی راه آهن نیز در این جشنواره گفت: برای اینکه چرخ راه آهن با درآمد بیشتر بچرخد، لازم است عملکردی بر مبنای درآمدزایی داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت اقدامات ویژه‌ای در مناطق مختلف راه آهن روی می‌دهد و تابستان، فصل پر مشغله‌ای برای کارکنان راه آهن محسوب می‌شود، افزود: همکاران راه آهنی با تجربیات فراوانی که دارند می‌توانند منشا ایده‌های خوب و مختلفی باشند. 

یزدانی با بیان اینکه این ایده‌ها با ارزش است، تشریح کرد: متاسفانه برای فکر، مشابه عمل، پاداشی قائل نیستیم و این در حالی است که در بسیاری از شرکت‌ها ایده‌ها ارزش مادی بسیار بالایی دارد.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن با یادآوری اینکه بسیاری از همکاران در راه آهن با تعصب و علاقه، ایده‌های بسیار خوبی را به رایگان عملیاتی و حتی در این مسیر از خود هزینه کرده‌اند، گفت: امسال بخش زیادی از پروژه‌های حوزه فنی و زیر بنائی به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم موجب افزایش ظرفیت و درآمد برای راه آهن شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش درآمد راه آهن، موجب ارائه خدمات بیشتر به کارکنان می‌شود، توصیه کرد: از آنجا که راه آهن بنگاهی اقتصادی به شمار می‌رود و دولت بنا ندارد تا حمایت مالی چندانی از راه آهن کند، بخش زیادی از انرژی مدیران راه‌آهن صرف تامین مالی هزینه ‌ای جاری این شرکت می‌شود و نگاه درآمد زایی، نگاه امروز حاکم بر راه آهن است. 

یزدانی با تاکید بر موضوع خودکفایی کشور در حوزه ریلی، گفت: خودکفایی ضرورت امروز کشور است و خوشبختانه حوزه فنی و زیر بنائی وابستگی اندکی به خارج از کشور دارد.
معاون فنی و زیر بنائی با تاکید بر اهمیت رقابتی بودن فعالیت‌ها در راه‌آهن افزود: زمانی که رقابت ایجاد شود، کیفیت نیز بالا می‌رود.

وی خواستار توجه ویژه به آموزش شد و اضافه کرد: آموزش باید دو طرفه باشد. هم بیاموزیم و هم آموزش دهیم و غرق در کارهای اجرایی نشویم تا بتوانیم عملکردی به روز داشته باشیم. 
وی همچنین نگاه به بیرون از کشور را لازمه حرکت رو به جلوی راه آهن دانست و گفت: باید در پروژه هایUIC مشارکت کنیم و محدودیتی برای این امر نداریم. 

دریافت ۴۷۱ ایده 

زهرا قیومی دبیر دومین جشنواره ایده و اقدام نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این جشنواره با استقبال خوبی از حوزه فنی و زیر بنایی راه آهن روبرو شد، گفت: امسال دریافت ایده‌های این جشنواره به شکل ضابطه‌مند از طریق raidea.ir صورت گرفت و ۴۷۱ ایده به جشنواره در ۵ محور ارائه شد. 

وی با بیان اینکه این تعداد ایده نشان‌دهنده توجه دقیق همکاران ما در حوزه زیر بنائی به مسائل خرد و کلان حوزه کاری خود است، افزود: این نقطه نظرات می‌تواند در بهبود مسیر و راهی که در پیش گرفته‌ایم به ما کمک کند، بخصوص همکاران در اداره خط نسبت به سایرین تعداد بیشتری ایده ارسال کرده بودند. 

قیومی با اعلام اینکه از ۴۷۱ ایده ارسالی به جشنواره ۱۸۹ ایده به مناطق مختلف راه آهن اختصاص داشت، یادآور شد: انتخاب داوران در محورهای تخصصی از سوی مدیران کل صورت گرفت.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]