اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229855832

جهانگیری اعلام کرد

تلاش برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی در حوزه ریلی

کد: 13951112229855832

https://goo.gl/XONBNz

، تهران , (اخبار رسمی): معاون اول رئیس جمهور ضمن تأکید بر تلاش تمامی بخش‌ها جهت ارتقای سطح خدمات‌رسانی در حوزه ریلی به مسافران گفت: امید است هرچه سریعتر ۵ مرکز استان کشور که هم‌اکنون از حمل و نقل ریلی برخوردار نیستند در همین دولت به شبکه سراسری راه‌آهن متصل شوند.

تلاش برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی در حوزه ریلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی راه آهن، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن تهران در جمع خبرنگاران گفت: در واقع یکی از وسایل حمل و نقل عمومی که بیشتر از سوی طبقات متوسط و رو به پایین جامعه در حال استفاده است حوزه ریلی بوده که خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای توسعه آن انجام شده است.

جهانگیری همچنین اضافه کرد: همواره تلاش می‌شود به کمک اقدامات اجرایی در این بخش تمایل مسافران برای استفاده از حمل و نقل ریلی بیشتر شود و از سویی دیگر این حوزه نیز بتواند تسهیلات بیشتری به مردم ارائه دهد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این مطلب که بازدید امروز راه‌آهن به صورت کاملا اتفاقی پس از بازدید از پروژه‌های بازآفرینی محله سیروس و نازی‌آباد تهران همراه آقای آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی انجام شد گفت: این تصمیم را گرفتیم را تا از میزان رضایت‌مندی مردم در حین سفر از وضعیت قطارها، فرآیند تهیه بلیت و سالن انتظار مطلع شویم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که خوشبختانه گله و نارضایتی بزرگی از وضعیت خدمات‌دهی کارکنان ایستگاه از سوی مسافران دیده نشد گفت: در صحبت‌هایی که با مسافران داشتیم تنها برخی از وضعیت صندلی‌ها و بهداشت قطارها ناراضی بودند که قطعا مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروزی بیان کرد: طبیعتا در این ایام تعداد مسافران و جابه‌جایی بیشتر و تقاضا برای استفاده از حمل و نقل ریلی افزایش خواهد یافت. هرچند که اخیرا حادثه تلخی در حوزه ریلی در کشور داشتیم ولی واقعیت این است که راه‌آهن وسیع‌ترین حوزه حمل و نقلی در ایران بوده و همواره برای توسعه آن و همچنین ارتقای سرعت جابه‌جایی مسافران در این بخش تلاش می‌شود.

جهانگیری برقی کردن خط آهن تهران-مشهد و احداث خط سریع‌السیر تهران-اصفهان را مهمترین پروژه‌های در دست اجرای حوزه ریلی در کشور اعلام کرد و گفت:  امید است هرچه سریعتر اینگونه پرو‌ژه‌ها در مسیرهای بعدی مانند تهران-تبریز و گرمسار - اینچه برون اجرا و ۵ مرکز استان کشور که هم‌اکنون از این امکان برخوردار نیستند در همین دولت به شبکه سراسری راه‌آهن متصل شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان