اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052382915500

ریاست کمیته سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران تشریح کرد

چرایی راه اندازی مرکز خدمات سرمایه­ گذاری

کد: 1395052382915500

http://goo.gl/QnRzqT

، تهران , (اخبار رسمی): راه اندازی پرتابل مرکز سرمایه‌گذاری اتاق تهران از اواخر سال گذشته کلید خورده است که به‌زودی به اتمام می‌رسد و می‌تواند جوابگو بسیاری از سؤالات سرمایه‌گذاران باشد.

چرایی راه اندازی مرکز خدمات سرمایه­ گذاری

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، فریال مستوفی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به نیاز وجود یک مرکز پاسخگویی به سوالات تجار کشور، اظهار کرد: به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متغیرهای اقتصادی امروزه جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در اغلب کشورهای جهان و ازجمله کشور ما موردتوجه واقع‌شده است، این موضوع می‌تواند بخش عمده‌ای از اهداف اقتصادی کشورمان را در پرتو یک دیپلماسی اقتصادی کارآمد تحقق بخشیده و هم‌زمان در رونق دیپلماسی عمومی نیز تأثیرگذار باشد.

وی درباره اهداف این مرکز اشاره ای داشت و ادامه داد: در این راه جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری مؤثر خارجی به‌عنوان اهرمی برای تسریع حرکت اقتصاد کشور به‌سوی توسعه و ایجاد اشتغال به کار گرفته‌شده و اهداف سند چشم‌انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی نظام دستیابی به اهداف توسعه 20 ساله را تسریع نماید.

وی افزود: البته در رویکرد جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به‌طور طبیعی زمینه انتقال فن‌آوری‌های پیشرفته روز و فنون مدیریتی کارآمد به کشور هم در این راه فراهم‌شده و پیش‌زمینه‌های حضور موفق و فعال کشور در عرصه اقتصاد و تجارت جهانی که مستلزم هماهنگی ساختارهای اقتصادی و صنعتی با فن‌آوری‌های روز و فنون مدیریتی جدید است بیش‌ازپیش با این تدبیر فراهم خواهد آمد.

مستوفی خاطرنشان کرد: در دوره پسابرجام هیئت‌های سیاسی و تجاری متعددی از کشورهای مختلف به ایران سفر کردند که این سفرها در حال حاضر باهدف شناسایی و ارزیابی بازار ایران صورت می‌پذیرد .این امر می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری‌های بیشتر قلمداد گردد.مناسب است در این شرایط جهت پیشبرد اهداف جذب سرمایه‌گذاری با ایجاد فضایی قابل‌اعتماد و کم ریسک و بهبود زیرساخت‌ها با مشارکت دولت و بخش خصوصی این امر را تسهیل کنیم تا امنیت موردنیاز سرمایه‌گذار خارجی نیز تأمین شود.

وی در پایان گفت: ارائه مشاوره و خدمات تخصصی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی ، شرایط جذب و هدایت صحیح سرمایه‌گذاران، معرفی ظرفیت‌های همکاری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و شناسایی شرکای مناسب سرمایه‌گذاران خارجی از اهداف اصلی این مرکز بوده که در این راستا نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته و در حال انجام است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ