اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052485225449

از سوی خانه تئاتر بررسی شد

مبارزه با جهان دو قطبی در مرگ و دوشیزه

کد: 1395052485225449

http://goo.gl/ffcpAk

، تهران , (اخبار رسمی): در نظام پسا استعماری، ساختار دو قطبی مرکز و حاشیه، مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار دارد.کشورهایی که در نظام سلسله مراتبی جدید جهان، عموما همگی حاشیه ای بر متن و مرکز هستند.

مرگ و دوشیزه

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر، انجمن بازیگران خانه تئاتر اقدام به برگزاری نمایشنامه خوانی برای اعضا این انجمن در سالن همایش  خانه تئاتر، کرده است.

 این برنامه با اجرای خوانش نمایشنامه "مرگ و دوشیزه" نوشته آریل دورفمان به کارگردانی سارا عابدی ،آغاز شد.

قابل ذکر است که انجمن بازیگران خانه تئاتر، برای پیشبرد اهداف خود، از کارشناسان و متخصصان حوزه تئاتر دعوت به عمل می آورد که به همراه خوانش متن ها توسط گروههای متقاضی،جلسه نقد و بررسی آثار ارئه شده، توسط اساتید و کارشناسان انجام می گیرد.

بر اساس این گزارش، کارشناس اولین خوانش ،دکتر سعید اسدی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، نمایشنامه "مرگ و دوشیزه" را مورد نقد و بررسی قرار داد.

اسدی درباره نمایشنامه" مرگ و دوشیزه" گفت: در نمایشنامه" مرگ و دوشیزه"  در قبال جنایتی هولناکی که اتفاق افتاده است، مخاطب با مسئولیت اخلاقی روبرو هست .یک انتقام جویی شخصی  انجام می گیرد و اتفاقا فرد انتقامجو(پائولینا)خود را محق می داند که این انتقامجویی را انجام دهد.

در پایان بندی نمایش ،شکنجه گر و شکنجه شونده ،همه به کنسرت می روند.همه در شنیدن موسیقی مشارکت می کنند که وجه نمادین قطعه مرگ و دخترجوان شوبرت را برای مخاطب برجسته می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه تاتر

موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر در زمستان سال 78 توسط عده ای از هنرمندان و مسئولان وقت تئاتری پایه گذاری شد. زمانی که دکتر حسین سلیمی رئیس وقت مرکز هنزهای نمایشی دو سالی از مدیریتش در این سمت می گذشت او به همراه دکتر مجید شریف خدایی،لاله تقییان ،حسن قرایی،ایرج راد (بازیگر،کارگردان ومدرس تئاتر) ،آتیلا پسیانی و دکتر محمود عزیزی در دفتر مرکز هنرهای نمایشی گرد آمدند و پایه گذار نهاد صنفی شدند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر