اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052586485832

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان خبر داد

تخفیف 40درصدی به برخی محموله‌های ترانزیتی

کد: 1395052586485832

https://goo.gl/Gu2gCp

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل راه آهن آذربایجان از اعمال تخفیف 40 درصدی به محموله‌های ترانزیتی ریلی کالا از مرز جلفا تا بندرعباس و بالعکس خبر داد.

تخفیف 40درصدی به برخی محموله‌های ترانزیتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران؛ میرحسن موسوی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان در حاشیه بازدید از راه‌آهن جلفا افزود: این تصمیم در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در ترانزیت کالا و با هدف گسترش و رونق حمل و نقل ریلی اعمال می‌شود.

وی از این تصمیم به عنوان رویداد مثبت وزارت راه و شهرسازی در تحقق اهداف دولت یازدهم یاد کرد و گفت: راه‌آهن ایران به دنبال نقش‌آفرینی بیشتر در جابجایی کالا در سراسر کشور است.

مدیرکل راه آهن آذربایجان با اشاره به دسترسی آسان و ارزان بودن حمل و نقل ریلی اظهار داشت: تجار و بازرگانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های راه‌آهن و ترانزیت مطمئن ریلی هزینه‌های خود را کاهش دهند.

موسوی همچنین از برنامه‌ها و سیاست‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی در سهولت جابجایی مسافر و کالا در مبادی مرزی با کشورهای همسایه خبر داد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان در سفر به شهرستان جلفا با توجه به نهایی شدن تفاهمنامه قطار مسافری نخجوان– مشهد؛ از مراحل آماده‌سازی امکانات و زیرساخت‌های این قطار در راه‌آهن جلفا بازدید کرد.

موسوی گفت: مقرر شد بین 20 تا 30 روز آینده اولین قطار از طریق مرز جلفا به مشهد مقدس جابجا شود.

وی گفت: راه آهن جلفا اولین خط آهن برقی کشور با سابقه بیش از یک قرن با داشتن انبارهای بزرگ نگهداری کالا و سایر زیرساخت‌های لازم نقش بسزایی در جابه‌جایی کالا به خصوص در دوران جنگ تحمیلی به عهده داشت.
گفتنی است؛ با فعالیت روز افزون منطقه آزاد ارس و به واسطه وجود گمرک با سابقه، این خط آهن مورد توجه تجار و بازرگانان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان