اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052586535832

مانی‌فر مطرح کرد

پیشرفت زیرساختی50درصدی راه‌آهن قزوین- تهران

کد: 1395052586535832

https://goo.gl/F7GtDu

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه راه‌های استان قزوین موقعیت استراتژیک ویژه و خاصی در کشور دارد ادامه داد: اکثر راه‌های اصلی سطح استان تبدیل به آزادراه و بزرگراه شده است

پیشرفت زیرساختی50درصدی راه‌آهن قزوین- تهران

به کزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی راه آهن ،حامد مانی‌فر  یادآورشد: ما درسال گذشته 130 کیلومتر از راه‌های روستایی قزوین را آسفالت و زیرسازی کردیم، اما بخش‌هایی از راه‌های روستایی در استان وجود دارد که محروم است مثل منطقه طارم و الموت که نیازمند رسیدگی بهتر هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین اشاره به تلفات راه‌های روستایی کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم تلفات را در این نوع راه‌ها کاهش دهیم باید اکثر راه‌های روستایی بهسازی شوند.

مانی‌فر با بیان اینکه راه‌های استان قزوین موقعیت استراتژیک ویژه و خاصی در کشور دارد ادامه داد: اکثر راه‌های اصلی سطح استان تبدیل به آزادراه و بزرگراه شده و استان قزوین از نظر وضعیت آزادراه و بزرگ‌راه وضعیت خوبی دارد. 

وی افزود: همانطور که گفته شد قزوین موقعیت خاصی از نظر راه در کشور دارد و ما پیشنهادی در قالب یک طرح برای بهره‌گیری اقتصاد حمل و نقل در توسعه شهرسازی را برای بررسی برای مهندس امینی فرستادیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین اشاره به اینکه حجم و تردد مسافرین از راه‌های قزوین نشان دهنده اهمیت خاص راه‌های قزوین است گفت: این باعث می‌شود که بتوانیم از روند تردد مسافرین و اقتصاد به وجوده آمده در توسعه شهری استفاده کنیم.

مانی فر افزود: وقتی از دید راه به ویژگی‌های استان نگاه می‌کنیم فقط برای ما مبدا و مقصد مهم است و اینکه چطور مسیرها را با کمترین تلفات و زمان کم به هم متصل کنیم. اما اگر با دید راه و شهرسازی توجه کنیم باید ببینیم که راه چه تاثیری بر شهرسازی دارد و چه طور این دو می‌توانند به یکدیگر سرویس دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته آماری از تصادف‌های استان قزوین گرفتیم و پلاک این خودروها را هم شناسایی کردیم و متوجه شدیم که از 31 استان 29 استان در قزوین مشغول تردد بودند که تصادف کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین اشاره به دو پروژه جاده‌ای در حال ساخت کرد و گفت: جاده قزوین-الموت به سمت تنکابن و قزوین- رحیم آباد به سمت کلاچای و اقدامات برای انجام این دو پروژه در حال پردازش است.

مانی‌فر افزود: یک سری طرح‌ها مانند تبدیل قزوین به قطب باراندازی کالا و جذب گردشگری در حال مطالعه هست.

وی درباره وضعیت آزاد راه‌های استان قزوین گفت: وضعیت آزاد راه قزوین- کرج و بالعکس دارای شرایط خوبی است اما مشکل حجم بالای تردد مخصوصا در پایان تعطیلات است. مشکل اصلی ما در آزادراه بیشتر لاین جنوبی است که در آخر تعطیلات وقتی همه مسافران قصد بازگشت دارند، حجم زیادی را دربرمی‌گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: چون حجم مسافران در لاین جنوبی زیاد است باعث می‌شود آسفالت در آن ناحیه خسته شود و از کیفیت آن می‌کاهد.

پیشرفت زیر ساختی 50 درصدی راه آهن قزوین- تهران

وی با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک باید به راه آهن روی آوریم افزود: در حال حاضر خط راه‌آهن قزوین- تهران در حال چهارخطه شدن است و پیشرفت زیر ساختی 50 درصدی داشته است.

مانی‌فر با اشاره به اینکه اکنون در جنوبی‌ترین نقطه قزوین یک ایستگاه راه‌آهن وجود دارد ادامه داد: مشکل راه‌آهن قزوین در حال حاضر عدم  اتصال مناسب ایستگاه راه آهن به شهر است و بایدایستگاه‌های جدیدی در قزوین طراحی کنیم تا ارتباط مناسبی با شهر داشته باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: ما اکنون طرح جامعه مطالعه حمل و نقل مجموعه شهری قزوین را که مصوبه شورای ترافیک قزوین است انجام دادیم  وباتوجه به این طرح باید شهرهای قزوین را  با پایلوت مناسب و حمل و نقل ریلی به یکدیگر متصل کنیم و ایستگاه‌های مناسب در موقعیت‌های جدید بسازیم که از خط اصلی منشعب شود.

وی تاکید کرد: پتانسیل خوبی استان قزوین برای حمل و نقل ریلی دارد اما برای استفاده از آن باید ایستگاه‌های مناسب طراحی کنیم که بتواند به شهر متصل شود و ریل را با حمل و نقل جاده در ارتباط سازیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان