اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052688105761

طرح آشنایی دانش آموزان و کودکان با مترو آغاز شد

حرکت قطار دانایی در شهر زیر زمینی

کد: 1395052688105761

http://goo.gl/1KFrFb

، تهران , (اخبار رسمی): معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران ، طرح قطار دانایی به منظور آشنایی دانش آموزان و کودکان با مترو را آغاز کرد.

حرکت قطار دانایی در شهر زیر زمینی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران محمد بنی حسن سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در این باره گفت: این طرح با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان و کودکان جهت استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و فرهنگ استفاده صحیح ازاین وسیله اجرا شده است.
بنی حسن عنوان کرد: در این طرح که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و مشارکت سازمان بسیج شهرداری تهران است، قریب به 3 هزار هزار دانش آموز دختر و پسر در سه مقطع ابتدایی، متوسطه 1 و 2  حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با حضور در ایستگاه ورزشگاه آزادی در ابتدا با عبور از گیت و رسیدن به سالن تقسیم ایستگاه با نحوه تهیه بلیت و انواع آن آشنا می شوند افزود: در همین فضا موزه سیار علم وفناوری نیز برای آشنایی و استفاده از ابزارهای علمی و انجام آزمایشات برپا است.
بنی حسن با بیان اینکه طرح قطار دانایی با ارائه برنامه های آموزش شهروندی از قبیل خط زرد لب سکو، آسیب های پله برقی، اوور حال قطار، رعایت نظافت شخصی و نظافت ایستگاه، احترام به سالمندان و فرهنگ درست متروسواری را به دانش آموزان آموزش می دهد گفت: در این طرح با برقراری غرفه ایستگاه نشاط و سرگرمی که شامل مسابقه و بازی های دسته جمعی مثل فوتبال دستی، دارات و طناب کشی است، جنبه سرگرمی و تفریحی آن هم برای دانش آموزان عزیز لحاظ شده است.
وی تصریح کرد: در پایان این طرح دانش آموزان بعد از ایستگاه ورزشگاه آزادی با حرکت به سمت ایستگاه صادقیه برای بازدید از مترو واش و محل تعمیر و نگهداری قطار ها به پایانه صادقیه می روند.
بنی حسن در ادامه با بیان اینکه طرح قطار دانایی از 25 مرداد آغاز شده و تا 10 شهریورماه در ایستگاه های ورزشگاه آزادی و پایانه صادقیه به آموزش های عنوان شده می پردازد افزود: پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان یکی از دغدغه های مهم خانواده هاست و مترو با اجرای این طرح سعی کرده تا در این راستا قدمی شایسته برای نسل فردای این شهر بردارد. 

 سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران ابراز امیدواری کرد که آموزش های شهروند در قالب اجرای طرح قطار دانایی بتواند معضلاتی که هم اکنون در مترو تهران با آن روبرو هستیم را در آینده مرتفع کند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه مترو این آمادگی را دارد که در صورت تمایل آموزش و پرورش طرح قطار دانایی را برای آنها هم اجرایی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با بهره گیری از توان اجرایی کارکنان خود (به عنوان هسته مرکزی کلیه فعالیت‌های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات و نظارت بر عملکرد پیمانکاران)، بهره برداری و تعمیر و نگهداری کلیه تجهیزات ثابت و تجهیزات متحرک، نگهداری کلیه فضا‌ها و ابنیه فنی و ایستگاهی خطوط فعلی و آتی متروی تهران و حومه را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه