اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052788535510

در نشستی از سوی دانشگاه امیر کبیر صورت می گیرد

هم اندیشی برای اقتصاد سبز

کد: 1395052788535510

http://goo.gl/AYx1nP

، (اخبار رسمی): دانشگاه امیر کبیر در نشستی باعتوان "اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار"برای موازنه و تعادل بین فعالیت های اقتصادی توسعه و اثرات زیست محیطی تلاش می کند.

هم اندیشی برای اقتصاد سبز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دانشگاه امیر کبیر ،اقتصاد سبز با رویکرد همگام سازی دنیای امروز با محیط زیست به منظور استفاده مؤثر از سرمایه های طبیعی و بهره برداری از منابع موجود در جهان مورد توجه سازمان ملل، کشورهای توسعه یافته و تا حدودی کشورهای درحال توسعه است.

اقتصاد مقاومتی در کنار مفهوم اقتصاد سبز به دنبال موازنه و تعادل بین فعالیت های اقتصادی توسعه و اثرات زیست محیطی است. حرکت به سمت اقتصاد سبز و سرمایه‌گذاری مطابق توسعه پایدار و در پاسداشت محیط‌زیست، می‌تواند در دراز مدت فواید بسیاری را نصیب اقتصادهای در حال رشد کند. در نتیجه نگاه به معضلات و مشکلات احتمالی نه چندان دور در این زمینه یکی از مهم ترین مسئولیت های اجتماعی هر نهاد، در سطح کلان است.

بدین منظور سومین هم اندیشی سیاستگذاران منابع آب با عنوان ” اقتصاد سبز و حکمرانی پایدار” به همت مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و بهره ‏وری و دفتر توسعه پایدار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تهران، سازمان غذا و دارو، بانک کشاورزی، شهرداری تهران و دیگر نهادهای خصوصی و دولتی با هدف شناسایی چالش ‏های موجود در این زمینه و ارائه راهکارهایی عملی در تاریخ 25 آذر ماه سال جاری در محل سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از با سابقه ترین موسسات آموزش عالی کشور در زمینه فنی و مهندسی است. این دانشگاه در طول سال ها فعالیت مستمربه خصوص بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، با بیش از سی هزار نفر دانش آموخته فنی و مهندسی خدمات گسترده ای در راستای اهداف آموزش عالی و تحقیقاتی کشور ارائه کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | محیط زیست