اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174705510

آمارتجاری سازی ایده های فناوری در دانشگاه امیرکبیر

کد: 13950811174705510

https://goo.gl/AxmXrR

، (اخبار رسمی): مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر گفت: در مدت 4 ساله که رویداد ایده بازار در دانشگاه برگزار می شود، یک درصد آنها به مرحله تجاری سازی رسیده اند.

آمارتجاری سازی ایده های فناوری در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دانشگاه امیر کبیر، مالک نادری، رئیس شورای سیاستگذاری رویداد ایده بازار دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: دانشگاههای نسل سوم دانشگاههایی با رویکرد فناوری محور هستند تا بر اساس دانش به ایجاد کسب و کار دانش بنیان و ثروت منجر شوند.

وی با بیان اینکه اخیرا در رتبه بندی دنیا دانشگاههای نوآوری محور مطرح شده است، افزود: دانشگاه امیرکبیر هم از سال 89 که با رویکرد فناوری و نواوری فعالیت می کند.

وی با تاکید بر اینکه  در حال حاضر زیست بوم  کسب و کار، عرضه و تقاضا در کشور استاندارد نیست، عنوان کرد: هر فناوری از یک ایده شروع می شود؛ این موضوع باید بر اساس استانداردی باشد تا سرمایه گذار بتواند  روی آن سرمایه گذاری کند.

نادری با تاکید بر اینکه فناوری یک حوزه خطر پذیر است، خاطر نشان کرد: رویداد ایده بازار از سال 90 در دانشگاه امیرکبیر برای عرضه و تقاضای استاندارد برگزار می شود؛ در این مدت زمان 19 دوره ایده بازار در حوزه های عمومی و خصوصی برگزار شده است.

مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در این مدت 4 ساله تعداد هزار و 400 طرح در ایده بازار شرکت کرده اند، افزود: تاکنون یک درصد از طرح هایی که در ایده بازار شرکت کرده اند به مرحله تجاری سازی رسیده اند.

به گفته وی، تجازی سازی یک درصد طرح های فناورانه مطابق با استاندارد دنیاست؛ ما اکنون به این استاندارد رسیده ایم.

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: ایده هایی که در ایده بازار شرکت می کنند کمتر از دو سال به سودآوری می رسند.

وی افزود: معمولا در ایده بازار سرمایه گذارانی حضور دارند که بیشتر این فعالان از بخش های خصوصی شرکت می کنند زیرا شتاب در این حوزه بیشتر است. همچنین در کسب و کار دانش بنیان حاشیه سود بالاست و خطر پذیری نیز بالا می رود.

نادری  بیان کرد: سیاست های کشور در ذیل نقشه جامع علمی کشور بر جهت دادن چرخه علم و فناوری در عرصه اقتصادی تاکید دارند؛ همچنین مقام معظم رهبری این قضیه را مورد تایید قرار داده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از با سابقه ترین موسسات آموزش عالی کشور در زمینه فنی و مهندسی است. این دانشگاه در طول سال ها فعالیت مستمربه خصوص بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، با بیش از سی هزار نفر دانش آموخته فنی و مهندسی خدمات گسترده ای در راستای اهداف آموزش عالی و تحقیقاتی کشور ارائه کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش