اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053193545995

ریسک بیماری قلبی در سنگ کیسه صفرا

کد: 1395053193545995

http://goo.gl/lU7iBe

، تهران , (اخبار رسمی): طبق نتایج تحقیقات محققان دانشگاه تولان خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که دچار سنگ کیسه صفرا هستند، بالاتر از دیگران است.

ابتلا به بیماری قلبی در مبتلایان به سنگ کیسه صفرا

به گزارش سلامتیسم، محققان دانشگاه تولان در مطالعه اخیرشان به ارتباط تازه‌ای بین روده و سیستم قلبی-عروقی دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که دچار سنگ کیسه صفرا هستند، بالاتر از دیگران است. گزارشی از این مطالعه در Arteriosclerosis، Thrombosis and Vascular Biology به انتشار رسیده است.

محققان در این مطالعه، وضعیت بیش از 269 هزار نفر از مردان و زنان آمریکایی را به‌مدت 30 سال پیگیری کردند. در طول این مدت مشخص شد که حدود 6 درصد از زنان و 3 درصد از مردان دچار سنگ کیسه صفرا شده‌اند.

نتایج نهایی به محققان نشان دادند که خطر ابتلا به بیماری قلبی در زنانی که سابقه ابتلا به سنگ کیسه صفرا را داشته‌اند، 33 درصد بیشتر از دیگران است. علاوه بر این، مشخص شد سابقه ابتلا به سنگ کیسه صفرا در مردان، خطر ابتلا به بیماری قلبی را در میان آنان 11 درصد افزایش می‌دهد.

وقتی که نتایج این مطالعه با یافته‌های چهار مورد از مطالعات قبلی (با جمعیتی نزدیک به 900 هزار نفر) در این زمینه ترکیب شد، محققان به نتایج تازه‌تری دست پیدا کردند. این نتیجه‌گیری نهایی نشان داد که سابقه ابتلا به سنگ کیسه صفرا، خطر ابتلا به بیماری قلبی را در میان همه افراد 23 درصد افزایش می‌دهد.

اگرچه این مطالعه نمی‌تواند رابطه علت و معلولی مستقیمی را بین سنگ کیسه صفرا و ابتلا به بیماری قلبی اثبات کند، اما دکتر لو چی، مسئول این مطالعه و از اعضای دانشگاه تولان، معتقد است که تغییرات در میکروبیوم روده می‌تواند در این ارتباط نقش داشته باشد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی