اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214825995

رژیم غذایی پیش از بارداری برای خانم‌ها و آقایان

کد: 13951015214825995

https://goo.gl/HLue67

، تهران , (اخبار رسمی): به منظور بهبود باروری، خانم و آقا هردو باید از سه ماه پیش از اقدام به بارداری، بدن خود را برای باروری و در نتیجه یک بارداری ایده‌آل آماده کنند.

رژیم غذایی پیش از بارداری برای خانم‌ها و آقایان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سلامتیسم، به منظور بهبود باروری، خانم و آقا هردو باید از سه ماه پیش از اقدام به بارداری، بدن خود را برای باروری و در نتیجه یک بارداری ایده‌آل آماده کنند. 

در این مطلب، بهترین غذاهایی را که خانم و آقا یا هردو، باید و نباید مصرف کنند معرفی می‌کنیم. 

خانمی که قصد مادر شدن دارد باید این غذا‌ها را مصرف کند: 

- سیب‌زمینی شیرین که حاوی فولات و ویتامین A است و باعث کاهش بروز نقص مادرزادی در ستون فقرات می‌شود و عمل تخمک‌گذاری را تحریک می‌کند. 

- شیر که حاوی کلسیم و ویتامین D است و مصرف روزانه آن باعث کاهش خطر ناباروری می‌شود. 

- گوشت‌های بدون چربی از جمله گوشت‌های سفید و گوشت قرمز بدون چربی که حاوی آهن هستند و مصرف هر دوروز یک بار آن‌ها باعث افزایش قدرت باروری می‌شود. 

آقایی که قصد پدر شدن دارد باید این غذا‌ها را مصرف کند: 

- تخمه کدو که حاوی روی و اسیدچرب امگا۳ است و باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون در خون و تعداد اسپرم‌ها در مایع منی می‌شود و به بهبود عملکرد جنسی کمک می‌کند. 

- مرکبات، گوجه و انواع توت‌ها که همگی حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند و کیفیت اسپرم‌ها را بالا می‌برند. 

- هویج، فلفل قرمز و زردآلو که حاوی ویتامین A هستند و از تنبل شدن اسپرم جلوگیری می‌کنند. 

زوجی که قصد دارند باردار شوند باید این غذا‌ها را مصرف کنند: 

- سالمون، گردو، بذر کتان و تخم مرغ که همگی حاوی مقدار زیادی امگا۳ هستند و باعث تنظیم هورمون‌ها، افزایش خون‌رسانی به سیستم تناسلی و افزایش تعداد اسپرم‌ها می‌شود. 

- سبزیجات برگ‌پهن و نان سبوس‌دار که حاوی فولات هستند و باعث کاهش نقص مادرزادی کانال عصبی می‌شوند. مردانی که به اندازه کافی فولات دریافت نمی‌کنند، دچار ناهنجاری‌های کروموزومی می‌شوند. 

- صدف که حاوی روی است و می‌تواند جایگزینی طبیعی برای ویاگرا باشد. این ماده غذایی می‌تواند چرخه قاعدگی و تخمک‌گذاری را تنظیم کند. 

- بلوبری (قره‌قاط) و تمشک که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و از تخمک‌ها و اسپرم‌ها در برابر آسیب‌ها و پیر شدن محافظت می‌کنند. 

زوجی که قصد دارند باردار شوند نباید این غذا‌ها را مصرف کنند: 

- قهوه که حاوی کافئین است و توصیه می‌شود به ۲۰۰ میلی‌گرم در روز محدود شود. 

-نان سفید، پاستا و شکر که حاوی کربوهیدرات تصفیه شده هستند و توصیه می‌شود مصرف آن محدود شود زیرا برای هورمون‌ها نوعی فاجعه محسوب می‌شوند. 

- می‌ان‌وعده‌ها و غذاهای بسته‌بندی شده و کره که حاوی چربی اشباع هستند و توصیه می‌شود مصرف آن‌ها محدود شود زیرا می‌توانند تعداد اسپرم‌ها را کاهش دهند. 

- شیرسویا و توفو (پنیر سویا) که حاوی فیتواستروژن هستند و توصیه می‌شود از رژیم غذایی حذف شود زیرا در باروری اختلال ایجاد می‌کنند. 

- اره‌ماهی، ماهی خال‌مخالی، کاشی‌ماهی، تن‌ماهی و کوسه‌ماهی که حاوی جیوه هستند و توصیه می‌شود تا حد امکان از مصرف آن خودداری شود زیرا بر روی هورمون‌ها تأثیر می‌گذارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی