اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903188885995

اگر زخم گوارشی دارید در مصرف لبنیات احتیاط کنید

کد: 13950903188885995

https://goo.gl/P8mEBa

، تهران , (اخبار رسمی): اگرچه بعضی از زخم‌های گوارشی از استرس و تغذیه نامناسب نشات می‌گیرند، اما بیش از نیمی از آن‌ها به باکتری هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) ارتباط دارند که باعث عفونت می‌شود.

اگر زخم گوارشی دارید در مصرف لبنیات احتیاط کنید

به گزارش اخباررسمی به نقل سلامتیسم، اگرچه بعضی از زخم‌های گوارشی از استرس و تغذیه نامناسب نشات می‌گیرند، اما بیش از نیمی از آن‌ها به باکتری هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) ارتباط دارند که باعث عفونت می‌شود. هیچ رژیم غذایی مخصوصی برای زخم‌های گوارشی وجود ندارد، اما مصرف بعضی از مواد غذایی می‌تواند به تقویت سیستم گوارشی کمک کند، درحالی که انواع خاصی از مواد غذایی می‌توانند در افزایش اسید معده و تحریک زخم‌های گوارشی نقش داشته باشند.

یکی از علائم شایع زخم‌های گوارشی، احساس سوزش یا ساییده شدن در دستگاه گوارشی است که معمولا بین وعده‌های غذایی هم تشدید می‌شود. شیر و محصولات لبنی دیگر مثل ماست، پوشش خاصی را روی معده ایجاد می‌کنند که موقتا این حالت را آرام می‌کند. از آن‌جایی که به نظر می‌رسد که این حالت زخم معده را تسکین می‌دهد، بسیاری از مردم جهان باور دارند که نوشیدن شیر برای درمان زخم‌های گوارشی مفید است. با این‌حال و برخلاف باور رایج، شیر دقیقا معده را به ترشح اسید بیشتر تحریک می‌کند و درنهایت التهاب زخم را افزایش می‌دهد.

بنابراین، اگر به زخم‌های گوارشی متبلا هستید، باید در مصرف شیر و محصولات لبنی دیگر احتیاط کنید، چون این مواد غذایی می‌توانند بهبودی زخم‌های گوارشی را به تاخیر بیاندازند. 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی