اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397535995

تاثیر منفی نارضایتی شغلی بر سلامتی افراد

کد: 1395060397535995

http://goo.gl/dN10IX

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که شغل افراد در دهه 20 و 30 سالگی می‌تواند بر روی سلامت عمومی آنان از دهه 40 سالگی به بعد تاثیر بگذارد.

تاثیر منفی نارضایتی شغلی بر سلامتی افراد

افراد دارای رضایت شغلی کم و مداوم، بعد از 40 سالگی دچار سطح بالاتری ازافسردگی نسبت به دیگران، اختلال در خواب، نگرانی مضاعف می شوند

به گزارش سلامتیسم محققان دانشگاه ایالتی اوهایو در این مطالعه از اطلاعات مربوط به 6 هزار و 432 نفر از مردم آمریکا استفاده کردند تا میزان رضایت شغلی را از سال 1979 میلادی به بعد در میان آنان بررسی کنند. محققان از این افراد درخواست کردند تا به سطح رضایت شغلی خودشان از 1 (بدترین) تا 4 (بهترین) نمره بدهند. سن این افراد در زمان شروع مطالعه بین 14 تا 22 سال بود.

نتایج به چهار دسته تقسیم شدند: رضایت شغلی کم و مداوم (45 درصد)، رضایت شغلی بالا و مداوم (15 درصد)، در آغاز با رضایت شغلی بالا و روند نزولی در ادامه (23 درصد) و شروع با رضایت شغلی پایین و روند صعودی (17 درصد). 
محققان در ادامه، وضعیت سلامتی این افراد را بعد از 40 سالگی بررسی کردند و به نتایج تازه‌ای دست پیدا کردند.

نتایج نهایی نشان دادند که افراد دارای رضایت شغلی کم و مداوم، بعد از 40 سالگی با این مشکلات مواجه می‌شوند: سطح بالاتری از افسردگی نسبت به دیگران، اختلال در خواب، نگرانی مضاعف و کسب نمرات ضعیف‌تر در آزمون‌های سنجش سلامت روان. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی