اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060398435517

بررسی اتاق ایران از گزارش گاردین

اشتباه فاحش در چیدن همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد

کد: 1395060398435517

http://goo.gl/JkHpmZ

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی اتاق بازرگانی ایران از گزارش گاردین نشان می‌دهد رمز موفقیت شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک این است که به جای یک نفر یا چند عرضه‌کننده در ارتباط باشند.

اشتباه فاحش در چیدن همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق ایران ،هیچ گاه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید؛ این کار را برای هیچ کاری به ویژه برای کسب‌وکار انجام ندهید. بررسی‌های اتاق ایران از گزارش گاردین نشان می‌دهد کسانی که کسب‌وکارهای کوچکی دارند اگر تنها به یک عرضه‌کننده تکیه کنند در بهترین حالت عنصر رقابت‌پذیری را برای خود حذف کرده‌اند. در بدترین حالت نیز شرکت خود را از بیزنس خارج کرده‌اند.

ارتباطات خود را گسترده کنید

جف لانگ مشاور کسب‌وکارهای خرد در گفت‌وگو با گاردین گفته‌است: «همه عرضه‌کنندگان در معرض ورشکستگی قرار دارند. البته ممکن است به موفقیت‌های بزرگ نیز دست پیدا کنند. گاهی با افزایش قیمت مواجه می‌َشوند و گاهی در مدیریت خود مرتکب اشتباهاتی می‌شوند.» او ادامه داده‌است: «به هر حال محصولی را برای کسب‌وکار شما ارائه می‌کنند که شما به آن نیاز دارید اما وقتی تنها همان عرضه‌کننده را برای خود انتخاب کرده باشید در حقیقت خودتان در معرض این خطر قرار داده‌اید که خدمات یا کالای مورد نظر از آن عرضه‌کننده دچار مشکل شود.»

حیات خود را وابسته به یک عرضه‌کننده نکنید

به این ترتیب کلید موفقیت در کسب‌وکارهای کوچک این است که از همان ابتدا تنوع‌بخشی در عرضه‌کنندگان را در دستور کار خود قرار دهید. شرکت‌های کوچک بسیاری وجود دارند که برای انجام کسب‌وکار خود تنها با یک طرف عرضه‌کننده قرارداد می‌بندند و حیات خود را وابسته به حیات آن عرضه‌کننده می‌کنند. اما هر لحظه ممکن است اتفاقی برای آن عرضه‌کننده رخ بدهد که دست شما را از محصولات و خدمات آن شرکت کوتاه کند. اگر از قبل چند عرضه‌کننده برای محصول خود در نظر گرفته باشید، هیچ‌گاه در این زمینه دچار مشکل نخواهید شد.

یکی از کسانی که در این زمینه دچار مشکل شده در گفت‌وگو با گاردین می‌گوید: «زمانی‌که کسب‌وکار خود را راه می‌اندازید از همان ابتدا تلاش کنید با آدم‌های بسیاری در ارتباط باشید. من تنها با یک عرضه‌کننده در ارتباط بودم و همه‌چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه این شرکت ناگهان فروش محصول به شرکت ما را ممنوع کرد.» درسی که این شخص از مشکل خود گرفته این است که کسب‌وکارش را محدود به یک نفر نکند و تا جای ممکن با افراد مختلف در ارتباط باشد.

قراردادهای کوتاه‌مدت ببندید

اکثر برندهای معروف جهان نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند. در بریتانیا یکی از مهم‌ترین اصولی که کارشناسان بازاریابی روی آن تأکید دارند این است که شرکت‌ها به جای یک نفر با چند نفر در ارتباط باشند تا به موفقیت دست پیدا کنند. البته برخی شرکت‌های برجسته از استراتژی‌های دیگری نیز استفاده می‌کنند. برای مثال شرکت شارپ از قراردادهای کوتاه‌مدت با عرضه‌کنندگان خود استفاده می‌کنند تا بتواند هر چند ماه یک بار مروری روی مفاد آن قرارداد داشته باشد و در صورت لزوم تغییراتی را در آن ایجاد کند. مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «وقتی آن‌ها متوجه می‌شوند شما همیشه در دسترس‌شان نیستید، تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا شما را برای خودشان حفظ کنند.» به این ترتیب شرکت‌های موفق با این کار، فضایی رقابتی ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود در نهایت نیز محصولات ارزان‌ترین به دست‌شان برسد.

پس بهتر است کمی وقت بگذارید و عرضه‌کنندگانی را برای خود پیدا کنید. فراموش نکنید که چیدن همه تخم‌مرغ‌ها در یک سبد یعنی پیچیدن نسخه برای بروز فاجعه.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]