اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606100785499

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران مطرح کرد

شفافیت اقتصاد نخستین گام درجذب سرمایه‌ خارجی

کد: 13950606100785499

http://goo.gl/UNlwXx

، تهران , (اخبار رسمی): فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، دوری از فساد و شفافیت در عملکرد اقتصادی بنگاه‌ها را از عوامل اصلی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی عنوان می‌کند.

شفافیت اقتصاد نخستین گام درجذب سرمایه‌ خارجی

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، شفافیت چه تاثیری بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی دارد؟ فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، به پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید: «شفافیت در عملکرد از ارکان اصلی ارتقای بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی است. باید هم بنگاه‌های خصوصی و هم بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی  عملکرد مالی و اطلاعاتی شفافی داشته باشند.»

مستوفی الزام و ضرورت  شفافیت را در بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خود نهاد دولت بیشتر از بنگاه‌های خصوصی می‌داند. او معتقد است: «بنگاه‌های دولتی، و دولت با منافع و حقوق ملت سروکار دارد؛ وظیفه دولت حفظ حقوق شهروندان و همه آحاد مردم است؛ برای همین دولت به مراتب وظیفه سنگینی دارد و باید در برابر همه شهروندان پاسخگو باشد. دولت باید در همه ابعاد کار خود شفاف عمل کند؛ اگرچه ما در این موارد با موانع و نواقصی روبه‌‎‌رو هستیم.»

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می‌گوید: «عدم شفافیت زمینه اصلی پیدایش و رشد فساد است، در هر جامعه‌ای که شفافیت وجود نداشته باشد؛ اطلاعات در اختیار شهروندان قرار نگیرد و آزادی اطلاعات و آزادی رسانه‌ها نباشد فساد رشد می‌کندغ و فساد بزرگترین آسیب بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی است.»

شفافیت عملکرد و شفافیت تصمیم‌گیری بر روند رشد و ارتقای بنگاه‌های اقتصادی تاثیرگذار است؛ مستوفی معتقد است: «برای سرمایه‌گذاری خارجی، شفافیت عامل بسیار مهم و تاثیرگذاری است. اگر بنگاه‌ها عملکرد شفافی داشته باشند طرف خارجی یا سرمایه‌گذار خارجی اطمینان بیشتری به همکاری خواهد داشت؛ سرمایه‌گذار باید از  نحوه بازگشت سرمایه خود مطمئن  باشد و این در گرو عملکرد روشن و شفاف است.»

او در پاسخ به چرایی موفقیت حداقلی در جذب سرمایه‌‌های خارجی در اقتصاد ایران می‌گوید: «صددرصد شاخص‌های ضدفساد و شفافیت عملکرد در جذب سرمایه‌گذاری تاثیرگذار است؛ ما نباید در این مورد شک کنیم. برای سرمایه‌گذاری در کشور هدف، سرمایه‌گذار به عوامل متعددی توجه دارد که یکی از این عوامل جدی و اصلی شفافیت و دوری از فساد در این کشورهاست.»

مستوفی معتقد است: «علاوه بر دوری از فساد، ثبات سیاسی و اقتصادی بهترین مشوق برای سرمایه‌گذاران خارجی است؛ به عبارتی چنانچه این دو شرط در کشور حاکم نشود،‌ سایر مشوق‌ها نیز تاثیری نخواهد داشت.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]