اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606100795979

تا پایان مرداد ماه محقق شد

نوسازی یک سوم بافت فرسوده محله های مرکزی

کد: 13950606100795979

http://goo.gl/v2rLn3

، تهران , (اخبار رسمی): یک سوم بافت فرسوده محله های مرکزی شهر تهران نوسازی و عوارض صدور پروانه نوسازی و انشعابات آب ، برق ، گاز و فاضلاب در محدوده بافت فرسوده رایگان شد.

نوسازی یک سوم بافت فرسوده محله های مرکزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، محمد شهر آبادی معاون شهر سازی و معماری شهرداری منطقه 11 در این باره گفت:  352 هکتار از محدوده در بافت فرسوده قرار دارد که بالغ بر 30 درصد سطح منطقه است و بیش از 10 درصد بافت فرسوده شهر تهران را در بر گرفته است که با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه و قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر ؛ نوسازی بافت فرسوده به ویژه در مناطق مسکونی و پرجمعیت حائز اهمیت است .

به گفته شهر آبادی طبق توافقات انجام شده بین سازمان نوسازی شهر تهران و ادارات آب ،برق ، گاز و فاضلاب ؛ساختمان هایی که در محدوده بافت فرسوده قرار دارند می توانند از این مزایا     بهره مند شوند.همچنین اعطای وام قرض الحسنه نوسازی، تخفیف 100درصدی مجوزهای حفاری ،اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، رایگان نمودن عوارض صدور پروانه، پرداخت هزینه طراحی نما ، اعطای کمک هزینه اجرای نما و اعطای تراکم تشویقی نیز در این بسته تشویقی تسهیلات نوسازی بافت فرسوده کلان شهر تهران در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 11 با اشاره به این که هم اکنون 36 درصد بافت فرسوده این منطقه نوسازی شده است ؛ از اعطای 21 میلیارد تومان تخفیف به مالکان ساختمان های بافت فرسوده در سال 95 خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 118 جواز نوسازی صادر شده که 41 مورد آن در بافت فرسوده بوده است.

شهر آبادی خاطر نشان کرد: محله آگاهی در جنوب منطقه 11 با دارا بودن 87درصد بافت فرسوده و محله فروزش با دارا بودن 83 درصد بافت فرسوده ؛ بیشترین خانه های فرسوده منطقه را دارند. همچنین بیشترین نوسازی نیز در محله عباسی انجام شده که حدود 50 درصد از بافت قدیمی این محله از سوی مالکان آن نوسازی شده است.

بر اساس این گزارش مالکانی که ملکشان در بافت فرسوده محدوده منطقه 11 شهرداری تهران قرار دارد ؛ می توانند برای بهره مندی از این بسته تشویقی به دفاتر خدمات نوسازی واقع در میدان منیریه ،خیابان معیری ،پلاک 72 ،طبقه دوم ،تلفن 55488263 - بزرگراه نواب ،خیابان محبوب مجاز شرقی ،کوچه خوشیاران ،پلاک 10 ،واحد 9 تلفن 55421008 -  خیابان کارگر ، بین راه آهن و مختاری ،نبش کوچه وزیری ،پلاک 70 ،طبقه اول تلفن 55648723  مراجعه کنند.

گفتنی است: بر اساس مصوبات ابلاغی سازمان نوسازی شهر تهران برای تشویق مالکان به نوسازی بافت فرسوده؛ تسهیلات ویژه ای از جمله تخفیف 100درصدی عوارض نوسازی در اراضی بیش از یکصد متر و انشعاب رایگان آب ،برق ،گاز و فاضلاب به همراه دیگر تسهیلات در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان نوسازی شهر تهران

سازمان نوسازی شهر تهران از جمله سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران است که با توجه به تغییر رویکرد شهرداری در امر نوسازی و بهسازی از تصدی گری به تولی گری، شهرداری موظف است در راستای تحقق تسهیل گری و تسریع فرآیند نوسازی مردمی اقدامات برنامه ریزی شده را انجام دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه